9

چانه نقش بسیار مهمی در ایجاد تقارن در صورت و زیبایی چهره دارد به طور مثال ، اگر چانه نسبت به صورت کوچکتر باشد، باعث می شود که صورت حالت برآمدگی پیدا کند. به علاوه، تورفتگی چانه باعث می شود که لبها نسبت به سایر اجزای صورت ، ظاهری نامناسب و بیرون زده پیدا کند. حجم ، شکل و اندازه مناسب چانه باعث متعادل شدن سایر اجزا صورت و افزایش تاثیر گذاری چهره بر روی دیگران می شود. بزرگ کردن چانه بدون جراحی ، که با تزریق ژل چانه و چربی انجام می شود، جایگزینی مناسب برای جراحی و پروتز است . همچنین کسانی که می خواهند ظاهر چانه شان برای همیشه بهتر شود ، می توانند از پروتز چانه بهره ببرند.

شما می توانید درباره انجام این روش با دکتر سرمست مشورت کنید و با راهنمایی ایشان به بهبود ظاهر خود و افزایش اعتماد به نفستان کمک کنید. قبل و بعد از تزریق، آموزش و دستورالعمل های خاصی به شما داده می شود تا به بهترین نتیجه دست یابید. دکتر سرمست ، جراح پلاستیک شناخته شده ای است که تجربه فراوانی در جراحی بزرگ کردن چانه ، هم از طریق جراحی و هم غیر جراحی دارد .ایشان می توانند درباره اینکه به چه میزان نیاز به بزرگ کردن چانه خود دارید بهترین مشاوره را به شما ارائه دهند. برای تعیین وقت مشاوره با مطب ایشان تماس بگیرید:

02122793025

02122793042

02144763110

02144763112

02144763113

فهرست مطالب

بزرگ کردن چانه بدون جراحی

برای کسانی که به دنبال بزرگ کردن چانه از طریق جراحی هستند ، عمل پروتز چانه یا استئوتمی فک پایین ، روش مناسبی است. برای کسانی که مطمئن نیستند آیا این روش دائمی برایشان مناسب است یا خیر یا افرادی که انجام جراحی برای آنها قابل اجرا نیست ،تقبل هزینه تزریق چربی به چانه توصیه می شود. زیبایی چانه بدون عمل جراحی، یک روش غیر تهاجمی است که با تزریق ژل و چربی چانه را بزرگ و صورت را زیبا تر می کند. حتی اگر نتایج بدست آمده با این روش ، موقتی باشد ، اما می تواند برای همیشه ظاهری طبیعی به شما اعطا کند . به علاوه، این روش کاملا بدون درد است و هیچ خطر و تورمی را در پی نخواهد داشت.

این روش برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق چربی و ژل در چانه برای تمامی افرادی که در نظر دارند شکل و فرم چانه خود را تغییر دهند و پروتز چانه انجام دهند مناسب است. ممکن است با بالا رفتن سن و یا کاهش وزن ، حجم و برجستگی چانه کاهش یابد و یا ظاهر چانه آنگونه که دوست دارید خوش تراش نیست و یا فرم چانه شما نامتقارن است. در تمامی این موارد تزریق ژل و چربی گزینه مناسبی برای شماست. این عمل تقریبا برای تمامی افرادی که از سلامت جسمانی کامل برخوردارند ، مناسب است. برخی از بیماران به این دلیل از این روش استفاده می کنند که بدون انجام عمل جراحی، نتایجی که ممکن است با عمل جراحی پروتز چانه بدست بیاورند را امتحان کنند.

تزریق چربی

تزریق چربی ، راهی برای بزرگ کردن چانه با استفاده از یک بافت کاملا همبند می باشد . در این روش ، مقداری چربی از ناحیه ای دیگر در بدن ( اغلب از شکم یا ران) برداشته می شود. چربی از طریق ساکشن دستی برداشته می شود تا احتمال آسیب به سلولهای چربی کاهش یابد و در پی آن احتمال اینکه چربی در فرایند انتقال زنده بماند و جریان خون در محل جدید مجددا برقرار شود افزایش می یابد. چربی با دقت تمام برداشته و و پس از آماده سازی از طریق برشهای بسیار کوچک در ناحیه چانه تزریق می شود. از آنجایی که مقداری از چربی تحلیل خواهد رفت حجم بیشتری از چربی نسبت به مقدار لازم در محل تزریق می‌شود. شش ماه بعد از انجام تزریق ، به زیبایی مورد انتظار در چانه دست خواهید یافت. پس از این مدت ، تحلیل چربی متوقف می شود و اثر تزریق چربی تا مدتها ماندگار خواهد بود.

تزریق ژل

تزریق ژل به چانه یک روش درمانی غیر جراحی است که برای فرم دهی و تناسب بخشیدن به صورت مورد استفاده قرار می گیرند و ابزاری قوی در جوان سازی چهره و بزرگ کردن اجزای آن می باشد. دکتر سرمست برای دستیابی به نتیجه مطلوب در چهره، از انواع ژلهای مناسب ، استفاده می کند. ژلهای موقتی به سادگی در چانه تزریق می شود تا شکل آن را بهبود ببخشد و آن را برآمده کند. نتایج حاصل از این روش ، بسته به نوع ژل مصرفی ، شش تا یکسال دوام خواهد داشت. دوره بهبودی ، در این روش بسیار کوتاه و تورم و کبودی ناچیز است. ژلهای دارای دوام طولانی تر ، گرانتر اما ارزشمندتر هستند چون علاوه بر دوام طولانی ، هر میلی لیتر از آن ، تاثیر به سزایی در اصلاح چهره دارد. ژلهای موجود ، اغلب از موادی ساخته می شوند که به طور طبیعی در پوست انسان یافت می شود.

مزایای تزریق چربی

  1.  بزرگ کردن چانه بدون جراحی ، کاملا غیر تهاجمی است. بنابراین ، خطر زیادی ایجاد نمی کند.
  2.  پس از تزریق ، دوره بهبودی بسیار کوتاه است.
  3.  فرایند برگشت پذیر است به این معنا که در صورت تمایل می توانید فرم قبلی صورت خود را به دست آورید.
  4.  در این روش هیچ عارضه جانبی وجود ندارد. ممکن است دچار کمی تورم و درد شوید.
  5.  نتایج حاصل از این روش را فورا مشاهده خواهید کرد. بنابراین نیازی نیست که یک دوره آزار دهنده و طولانی را تحمل کنید.
  6.  با در دست داشتن یک آینه در حین کار ، می توانید نتیجه ای که می خواهید را با پزشک مطرح کنید.
  7.  این روش بسیار ارزانتر از پروتز دائمی چانه می باشد.

بهبودی و نتیجه

بزرگ کردن و جلو آوردن چانه با استفاده از روش های غیر جراحی باعث ایجاد ورم جزئی در ناحیه مورد نظر می شود و گاهی اوقات مقداری کبودی و حساسیت در این ناحیه ایجاد می کند. این علائم نباید بیش از دو تا سه روز دوام داشته باشد. اکثر افراد می توانند در روز بعد از تزریق ژل و چربی در چانه به فعالیت عادی خود ، باز گردند اما باید از پانسمان و پوشش مناسب بر روی چانه خود استفاده کنند.

به این مقاله امتیاز دهید

دکتر هادی سرمستمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر هادی سرمست

– متخصص گوش گلو و بینی، جراح سر و گردن، جراح پلاستیک بینی و صورت – فارغ التحصیل دوره تخصصی در مهرماه سال ۱۳۸۸ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان – دارای بورد تخصصی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *