s1

پیشانی معمولاً یکی از اولین مناطق نشان‌دهنده‌ی آثار پیری در صورت می‌باشد. خطوط افقی بالای ابروها حتی در سنین 20 سالگی نیز به چشم می‌خورند و پس ‌از آن ممکن است ابروها نیز دچار افتادگی شوند. خطوط روی ابروها، خطوط “پویا” بوده که به دلیل حرکات مکرر پیشانی مانند اخم کردن و یا در هم کشیدن صورت ایجاد می‌شوند. بالا بردن ابروها زمانی لازم است که عضلات و پوست پیشانی ضعیف شده و با گذر زمان دچار افتادگی می‌شوند. افتادگی ابروها می‌تواند حالتی خسته، بی‌علاقه و یا عصبانی را در فرد ایجاد کرده و باعث سنگین و افتاده شدن پلک‌های بالایی چشم‌ها نیز بشود.

لیفت ابرو می‌تواند راه‌حل ساده و مناسبی برای این آثار رایج پیری باشد. همان‌طور که از نامش پیداست، در طی این عمل، ابروها بالا کشیده شده و سفت می‌شوند. این کار باعث جوان و شاداب‌تر شدن چهره خواهد شد.

اگر قصد انجام عمل لیفت ابرو را دارید، می‌توانید برای گرفتن یک وقت مشاوره از دکتر سرمست، با ما تماس بگیرید. در طول این جلسه او به موارد نگران‌کننده‌ی شما گوش‌داده و گزینه‌های درمانی موجود را با شما در میان می‌گذارد. او به شما می‌گوید که آیا انجام این عمل برای شما مناسب بوده و همچنین شما را از خطرات احتمالی آن آگاه می‌کند. شکل ابروها، طول موها و ویژگی‌های ظاهری پیشانی، برای هر فرد متفاوت بوده و در نتیجه انجام عمل لیفت برای هر فرد باید با روش خاصی انجام شود تا بتوان بهترین نتیجه را از آن گرفت. دکتر سرمست در انجام تمام روش‌های جدید و به‌روز عمل لیفت ابرو تجربه‌ی زیادی داشته و هر عمل را مطابق با نیازهای بیمار شخصی‌سازی می‌کند. پس‌ از انجام عمل لیفت ابرو، چشم‌ها کمتر سنگین به نظر رسیده و ظاهری بازتر پیدا می‌کنند.

فهرست مطالب

مشاوره‌ی لیفت ابرو


مشاوره با دکتر سرمست، اولین قدم ضروری برای انجام عمل لیفت ابرو می‌باشد. در طول جلسه‌ی مشاوره، وضعیت و صلاحیت شما برای انجام این عمل بررسی‌شده و همچنین در مورد نیازها و اهداف شما از انجام این عمل گفتگو می‌شود. این جلسه موقعیتی مناسب برای شماست تا همه‌ی سؤالات خود در مورد لیفت پیشانی و ابرو را بپرسید. همچنین از آنجایی‌که عمل‌های زیبایی تحت پوشش بیمه قرار ندارند، در این جلسه در مورد هزینه بالاکشیدن ابرو و نحوه‌ی پرداخت آن گفتگو می‌شود.

داوطلبین عمل لیفت ابرو


برای انجام این عمل، فرد باید بزرگ‌سال با وضعیت سلامتی مناسب و دچار افتادگی ابروها بوده و همچنین انتظارات او از نتایج عمل واقع‌گرایانه باشد. این عمل برای پاسخگویی به نیازهای هر فرد شخصی‌سازی‌شده ولی اساس آن برای انجام اکثر تکنیک‌های لیفت ابرو یکسان است. هیچ سن خاصی برای انجام بهتر لیفت ابرو وجود ندارد – برخی از افراد ممکن است به‌طور مادرزادی دارای ابروهای پایین بوده و بخواهند در سنین پایین‌تری عمل لیفت ابرو را انجام دهند درحالی‌که برای افراد دیگر، انجام این عمل تا چندین سال بعد موردنیاز نخواهد بود.

عمل لیفت ابرو


نحوه‌ی انجام عمل لیفت ابرو بسته به تکنیک مورداستفاده متفاوت خواهد بود. با این‌حال، انجام روش‌هایی که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم برای انجام بین 1 تا 1 ساعت و نیم و یا بیشتر زمان نیاز دارد. عمل لیفت ابرو در مطب ما معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

انواع عمل‌های لیفت ابرو


لیفت آندوسکوپی ابرو

در حال حاضر، انجام آندوسکوپی عمل لیفت ابرو – رایج‌ترین تکنیک مورداستفاده – با استفاده از 2 تا 4 بریدگی کوچک در زیر موها و یا پوست سر انجام‌شده و در طی آن جراح با کمک یک دوربین کوچک، عضلات و بافت‌ها را شل و سفت کرده و بافت چربی را برداشته و یا موقعیت آن را تغییر می‌دهد.

لیفت ابروی شقیقه‌ای یا جانبی

این نوع از عمل لیفت ابرو، بر روی یک‌سوم خارجی ابروها در دو طرف صورت تمرکز می‌کند. بریدگی‌های ایجادشده در این عمل معمولاً کوچک‌تر از بریدگی‌های ایجادشده در لیفت سنتی ابرو بوده و در کنار گوش‌ها ایجاد می‌شوند. از طریق این بریدگی‌ها، ابرو بالا کشیده شده و در جای خود سفت می‌شود. بدین ترتیب، صورت ظاهری جوان و شاداب‌تر پیدا می‌کند. لیفت شقیقه‌ای ابروها، به عضلات مابین ابروها (که با نام عضلات چین دهنده‌ی ابرو نیز شناخته می‌شوند) که موجب ایجاد خطوط عمودی در بین دو ابرو می‌شوند دسترسی ندارد. در سال‌های اخیر، تضعیف این عضلات از طریق یک بریدگی در بالای پلک به همراه عمل لیفت جانبی ابرو، به یک تکنیک رایج تبدیل‌شده است.

لیفت کلاسیک ابرو

با اینکه در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنیک‌های خلاقانه و جدید برای لیفت ابرو، روش جراحی آن اندکی به حاشیه کشیده شده است، می‌توان گفت که لیفت کلاسیک ابرو هنوز برای برخی از افراد مناسب می‌باشد. در این تکنیک در زیر موها و در بالای پیشانی یک بریدگی ایجاد می‌شود. این بریدگی به جراح دید عالی و قدرت مانور بسیار خوبی برای شل و سفت کردن و تغییر موقعیت ابرو خواهد داد. این تکنیک معمولاً برای افراد با سالخوردگی شدید پیشانی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

لیفت ابرو در زیر خط رشد مو

برخی از افراد به‌طور طبیعی دارای پیشانی‌های بسیار بلند هستند که این عامل سبب داشتن صورت بیش ‌از حد دراز در آن‌ها می‌شود. در این افراد استفاده از تکنیک لیفت ابرو از زیر خط رشد مو نه ‌تنها می‌تواند باعث بالا کشیده شدن ابروها و صاف شدن چین و چروک‌های پیشانی شود، بلکه باعث کوتاه‌تر شدن پیشانی نیز خواهد شد. برش مورد نیاز برای انجام این عمل، درست در محل خط رشد موها ایجاد می‌شود.

تکنیک‌های شخصی‌سازی‌شده

با اینکه روش‌های اساسی برای انجام عمل لیفت ابرو وجود دارند، هر عمل برای پاسخگویی به نیازها و اهداف بیمار شخصی‌سازی می‌شود. همیشه به‌ منظور کاهش مدت‌زمان بهبودی و خطرات احتمالی، کم تهاجمی‌ترین روش ممکن برای هر فرد انجام می‌شود.

بهبودی پس از عمل لیفت ابرو


همانند هر عمل جراحی دیگر، عمل لیفت ابرو باعث ایجاد کبودی و تورم در قسمت ابروها و پلک‌های بالایی خواهد شد. میزان این عوارض به خود فرد و نوع عمل مورد استفاده بستگی دارد. پس‌ از انجام عمل لیفت ابرو، ممکن است بیماری اندکی احساس ناراحتی بکند که با تجویز داروهای مسکن این ناراحتی رفع می‌شود. در طول دوره‌ی بهبودی، افراد باید سر خود را بالا نگه ‌دارند تا از ایجاد تورم جلوگیری شود. 10 تا 14 روز پس‌ از انجام عمل، بخیه‌های آن کشیده می‌شوند که در برخی از موارد، از بخیه‌های جذبی استفاده خواهد شد که نیازی به کشیدن ندارند.

برای اولین هفته پس‌ از انجام عمل، افراد باید از میزان فعالیت خود بکاهند، اگرچه فعالیت‌های سبک مانند پیاده‌روی می‌توانند مفید باشند. پس از هفته‌ی اول، بیشتر افراد احساس بهتری داشته و می‌توانند فعالیت‌های عادی خود را ادامه دهند. کبودی ناشی از عمل ممکن است تا 2 هفته پس‌ از انجام آن باقی بماند که می‌تواند برای پوشاندن آن از لوازم آرایشی استفاده کرد. استفاده از لوازم آرایشی معمولاً 10 روز پس‌ از انجام عمل مجاز خواهد شد. ورم صورت با گذر زمان محو می‌شود و افراد می‌توانند انتظار داشته باشند که بیشتر تورم صورت با گذشت اولین ماه از بین برود. اگرچه تورم باقی‌مانده حداکثر تا 6 ماه پس‌ از انجام عمل از بین خواهد رفت.

عمل‌های دیگر ترکیب‌شده با عمل لیفت ابرو


برای پاسخگویی به نیازهای خاص هر بیمار، تقریباً همه‌ی عمل‌های درمانی صورت را می‌توان به همراه عمل لیفت ابرو انجام داد. در برخی از موارد، برای امنیت بیمار و گرفتن نتایج مناسب لازم است که این عمل‌های به‌صورت جداگانه انجام شوند ولی برای صرفه‌جویی در هزینه، گرفتن نتایج جامع و راحت‌تر بودن کار، می‌توان بسیاری از عمل‌ها را به همراه عمل لیفت ابرو انجام داد. از عمل‌های رایج که معمولاً به همراه عمل لیفت ابرو انجام می‌شوند می‌توان به تزریق بوتاکس لیفت ابرو، جراحی لیفت صورت و جراحی پلک چشم اشاره کرد.

به این مقاله امتیاز دهید

دکتر هادی سرمستمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر هادی سرمست

– متخصص گوش گلو و بینی، جراح سر و گردن، جراح پلاستیک بینی و صورت – فارغ التحصیل دوره تخصصی در مهرماه سال ۱۳۸۸ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان – دارای بورد تخصصی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *