جراحی زیبایی گوش
معاینه گوش قبل از جراحی

جراحی زیبایی گوش که به آن اتوپلاستی نیز می‌گویند می‌تواند ظاهر گوش‌ها را به طور قابل‌توجهی بهبود بخشد. این عمل را می‌توان هم برای کودکان و هم برای بزرگ‌سالان انجام داد، به شرطی که گوش‌ها به طور کامل رشد کرده باشند. جدا از مزایایی ظاهری، اتوپلاستی به طور کلی عزت و اعتماد به نفس افراد پیر و جوان را افزایش می‌دهد.

فهرست مطالب

بسیاری از افرادی که گوش‌هایشان برآمده و یا بدشکل است، به شدت از این موضوع رنج می‌برند. جراحی زیبایی گوش می‌تواند یک راه‌حل عالی برای این مشکل باشد. افرادی که عمل اتوپلاستی را انجام داده‌اند احساس می‌کنند که می‌توانند موهای خود را کوتاه کنند و یا آنها را بالا ببندند، طوری که گوش‌هایشان بیشتر دیده شود.

دیگر لازم نیست از برآمده و بدشکل بودن گوش‌های خود و یا فرزندانتان احساس خجالت کنید. دکتر سرمست متخصص عمل جراحی زیبایی گوش است و در حرفه خود بسیار مهارت دارد. دکتر سرمست معتقد است که جراحی زیبایی گوش روشی است که می‌تواند نقش مهمی در «تصویر از خود» فرد داشته باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاع از چگونگی انجام عمل جراحی گوش یا اتوپلاستی روی گوش‌های خود، یک جلسه مشاوره با دکتر سرمست داشته باشید. در طول جلسه مشاوره تمام جنبه‌های عمل جراحی از جمله آماده‌سازی قبل از عمل، خطرات نسبی، بهبودی، طیف هزینه‌ها و گزینه‌های تأمین مالی؛ مورد بحث قرار می‌گیرند.

با ما تماس بگیرید:

02122793025

02122793042

02144763110

02144763112

02144763113

 

انواع عارضه‌های شکلی گوش


عمل جراحی زیبایی گوش بسته به نوع عارضه‌ای که مد نظر درمان است، می‌تواند روی اهداف زیبایی شناختی فرد تأثیر بسیاری داشته باشد. نمونه‌هایی از عارضه‌هایی که با عمل اتوپلاستی قابل‌درمان هستند عبارتند از:

بزرگ و یا برآمده بودن گوش‌ها

این شایع‌ترین عارضه‌ای است که افراد به دنبال عمل کردن آن هستند. بزرگ و برآمده بودن گوش‌ها اغلب آشکار و قابل‌مشاهده است و می‌تواند منبع خجالت و کمرویی افراد باشد. عمل جراحی زیبایی گوش می‌تواند برای ایجاد یک ظاهر متناسب‌تر، اندازه گوش‌ها را کاهش دهد و آنها را به سمت سر بکشاند.

بزرگ بودن غیرعادی و یا شکاف داشتن لاله گوش

لاله گوش می‌تواند به صورت غیرعادی شروع به بزرگ شدن کند و یا می‌تواند در طول زمان دچار افتادگی شود؛ حتی ممکن است به دلیل گذشت سن و یا استفاده از گوشواره‌های سنگین شکاف بردارد. یک جراحی ساده می‌تواند لاله گوش را ترمیم، کوچک و خوش‌فرم کند و ظاهری سفت‌تر، متناسب‌تر و طبیعی‌تر به آن بدهد.

آویزان یا آویخته بودن گوش

صفت آویخته بودن، گوش‌هایی را توصیف می‌کند که بالای آنها تا خورده و به سمت جلو کج شده است. این تغییر شکل روی شنوایی تأثیری نمی‌گذارد اما می‌تواند باعث خجالت کشیدن فرد شود. با استفاده از عمل اتوپلاستی می‌توان شکل غضروف گوش‌ها را تغییر داد و هرگونه مشکلات زیبایی که ممکن است باعث بدشکلی گوش شوند را برطرف کرد.

مشاوره برای عمل جراحی زیبایی گوش


در صورتی که فکر می‌کنید جراحی زیبایی گوش می‌تواند به شما کمک کند، برای دیدار با دکتر سرمست یک وقت مشاوره بگیرید. دکتر سرمست در طول جلسه مشاوره، گوش‌های شما را معاینه می‌کند و مطمئن می‌شود که علایم عفونت گوش ندارید و شما کاندیدای خوبی برای این عمل هستید. در صورتی که اتوپلاستی برای شما مناسب بود، این فرصت را دارید که در مورد روش، مدت زمان بهبودی و همچنین سؤالات دیگری که در مورد عمل دارید از دکتر سؤال بپرسید. دکتر سرمست در مورد فرایند عمل با شما صحبت می‌کند و در مورد دستیابی به اهدافتان صادقانه به شما مشاوره خواهد داد.

کاندیداهای عمل جراحی زیبایی گوش


کاندیداهای این عمل باید گوش‌هایی برجسته و بزرگ داشته باشند و یا شکل گوش آنها غیرطبیعی باشد طوری که باعث خجالت و کمرویی آنها شود. کاندیداهای اتوپلاستی باید در سلامت کلی باشند و از عمل اتوپلاستی انتظارات واقع‌بینانه‌ای داشته باشند. بیمار بعد از عمل باید یک دوره بهبودی را بگذراند و لازم است این دوره را به طور صحیح طی کند تا دچار مشکل نشود.

روش عمل جراحی زیبایی گوش


معمولاً عمل جراحی زیبایی گوش، یک تا دو ساعت طول می‌کشد. برای بزرگ‌سالان می‌توان این عمل را تحت بی‌حسی موضعی یا عمومی و به صورت سرپایی انجام داد. با این حال عمل ترمیم لاله گوش را می‌توان تحت بی‌حسی موضعی انجام داد و ممکن است مدت زمان آن کمتر از انجام عمل کامل باشد.

اولین مرحله عمل اتوپلاستی، ایجاد برش است. دکتر سرمست در این کار بسیار ماهر است و این برش‌ها را در پشت گوش، در مکانی ایجاد می‌کند که بعد از بهبودی جای زخم باقی ‌مانده به طور واضح قابل‌مشاهده نباشد. هنگامی که برش‌ها ایجاد شدند، غضروف گوش برداشته می‌شود و موقعیت آن عوض می‌شود، طوری که گوش‌ها کشیده و به سر نزدیک‌تر می‌شوند. ممکن است تغییر شکل بسته به نیاز بیمار به صورت دیگری باشد. سپس قبل از اینکه بخیه‌ها زده شوند پوست کشیده و سفت خواهد شد تا شکل جدید گوش نمایان شود. در آخر نوار پانسمان به دور سر بسته خواهد شد طوری که گوش‌ها را به طور کامل بپوشاند.

 

فیلم جراحی زیبایی گوش

 

 

 

مدت زمان بهبودی عمل جراحی زیبایی گوش


بیمار نباید بعد از عمل جراحی پانسمان را باز کند و این کار باید در وقت معینی توسط پزشک انجام شود. هنگامی که پانسمان اولیه برداشته شد، معمولاً بیمار باید به مدت چندین هفته از یک پیشانی‌بند (هدبند) استفاده کند تا گوش‌ها تا زمان بهبودی کامل، در محافظت باشند. به طور معمول بعد از گذشت یک تا دو هفته بیماران می‌توانند به کار خود بازگردند و فعالیت‌های عادی زندگی خود را از سر بگیرند.

بروز برخی ناراحتی‌ها در طول دوره بهبودی انتظار می‌رود، اما پزشک داروهایی تجویز می‌کند که به کنترل درد و ناراحتی این دوره کمک می‌کند. بیمار در مورد مراقبت بعد از عمل زیبایی گوش دستورالعمل‌های دقیقی دریافت خواهد کرد که باید تا جایی که می‌تواند به آنها عمل کند. تا زمانی که پزشک دستور داده است، بیمار باید از انجام فعالیت‌های شدید ازجمله ورزش کردن و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کند.

سؤالات متداول عمل جراحی زیبایی گوش

آیا بعد از عمل اتوپلاستی، جای زخم‌ها قابل‌مشاهده هستند؟

بهترین جراح گوش برش‌های عمل را در محلی ناپیدا واقع در پشت گوش‌ها ایجاد می‌کند تا جای زخم‌ها به صورت واضح قابل‌مشاهده نباشند.

آیا بعد از عمل جراحی زیبایی گوش می‌توان از عینک استفاده کرد؟

به دلیل اینکه دسته‌های عینک روی بالای گوش قرار می‌گیرند، بیمار باید به مدت چندین هفته از هیچ‌گونه عینکی استفاده نکند تا گوش‌ها بهبود یابند. بسته به نوع عمل جراحی، مدت زمان عدم استفاده از عینک متفاوت خواهد بود و جراح این را به شما خواهد گفت.

آیا اتوپلاستی می‌تواند روی شنوایی تأثیر بگذارد؟

عمل جراحی زیبایی گوش روی گوش خارجی انجام می‌شود؛ گوش خارجی نقش بسیار کوچکی در شنوایی گوش دارد. تأثیر گذاشتن این عمل روی شنوایی بسیار نادر است؛ همچنین اینکه دکتر سرمست دارای دانش و تجربه کافی است و از بروز عوارضی این‌چنین جلوگیری می‌کند.

نتایج نهایی عمل چه موقع آشکار می‌شود؟

اگرچه حدود 6 ماه یا بیشتر طول می‌کشد که ورم گوش به طور کامل فروکش کند و اثری از آن باقی نماند؛ اما اکثر بیماران نتایج نهایی را بین سه تا شش ماه بعد از عمل مشاهده می‌کنند. با این حال بخشی از نتایج عمل خیلی زود آشکار می‌شوند.

آیا لازم است کسی همراه من بیاید و بعد از عمل پیش من بماند؟

اگرچه به طور کلی این عمل به صورت سرپایی انجام می‌شود، اما شما به کسی نیاز دارید که بعد از عمل شما را به خانه برساند. اگر در چند روز اول دوره بهبودی، یک دوست نزدیک یا فردی از اعضای خانواده در کنارتان باشد می‌تواند بسیار به شما کمک کند.

5/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *