s

چین و چروک دور چشم به خطوط و چروک ظریف گوشه چشم‌ها گفته می‌شود. هر چند که برخی افراد به آن‌ها خطوط خنده هم می‌گویند اما این خطوط برای کسانی که به آن‌ها دچارند به هیچ وجه خنده‌دار نیستند. پوست اطراف چشم بسیار ظریف بوده دائماً به ما یادآوری می‌کند که هر روز در حال پیرتر شدن هستیم.

چین و چروک دور چشم حتی در سن 21 سالگی هم می‌تواند به وجود بیاید. پوست اطراف چشم‌ها بسیار نازک و حساس است و به همین دلیل کلاژن و خاصیت ارتجاعی این ناحیه بسیار سریع از دست می‌رود. درمان‌های موجود برای جوانسازی دور چشم شامل مجموعه تکنیک‌هایی برای جوانسازی ظاهر چشم‌ها و ناحیه پلک‌ها و حذف چروک‌های دور چشم است.

نگران چین و چروک دور چشمتان نباشید، زیرا دکتر سرمست انواع مختلفی از گزینه‌های درمانی را برایتان فراهم خواهد کرد. ایشان دارای مهارت و تجربه گسترده‌ای در این زمینه بوده و بعد از مشاوره دقیقاً مشخص خواهد کرد که چه نوع درمانی شما به بهترین نتیجه خواهد رساند. اگر قصد انجام درمان‌هایی مانند تزریق بوتاکس و تزریق ژل جهت محو کردن خطوط و چروک‌های اطراف چشم‌هایتان را دارید، می‌توانید با مطب دکتر سرمست تماس گرفته برای مشاوره نوبت بگیرید.

[dopts id=”21″]

فهرست مطالب

علل تشکیل خطوط اطراف چشم‌ها


این خطوط به سه دلیل اصلی ایجاد می‌شوند:

فرایند طبیعی پیری: این مورد به ژنتیک شخص بستگی دارد. اگر والدین چین و چروک زیر چشم داشته باشند، فرزند نیز چنین چروک‌هایی خواهد داشت.

پیری ناشی از عوامل بیرونی: این مورد ناشی از عوامل بیرونی مانند سیگار کشیدن، آلودگی، باد، گرما و پرتوهای بسیار مضر فرابنفش ست. تا 80% پیری ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب است.

دلیل اصلی بروز چین و چروک دور چشم: قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش باعث پیری نوری می‌شود که عبارت از است آسیب‌دیدگی پوست به دلیل قرارگیری در معرض تابش این اشعه. به مرور زمان سطح کلاژن و الاستین کاهش می‌باید و این باعث می‌شود که پوست دیگر نتواند خود را ترمیم کرده و همچنین رنگ آن غیریکنواخت شود. به علاوه، در این شرایط پوست نازکتر شده و راحت‌تر چروک می‌شود.

حذف چین و چروک دور چشم


قطعاً فن‌آوری نقش مهمی در به وجود آمدن روش‌های جدید مقابله با چین و چروک دور چشم داشته است. برخی از این روش‌ها برای رفع چروک زیر چشم عبارتند از:

تزریق بوتاکس


تزریق بوتاکس به درون پوست باعث محو شدن خطوط و چروک‌ها و در نتیجه صاف‌تر شدن سطح پوست می‌شود. این درمان توسط یک پزشک زیبایی انجام شده و نسبتاً بدون درد است. تزریق بوتاکس چروک دور چشم، چین و چروک دور چشمتان را ظرف 3 تا 5 روز رفع کرده و باعث می‌شود ناحیه درمان شده به مدت 4 تا 6 ماه چروکی نداشته باشد.

نکته‌ای که در اینجا اهمیت دارد این است که، پزشک زیبایی می‌بایست به خوبی در زمینه تزریقات ضدچروک آموزش دیده باشد، زیرا انتخاب مقدار صحیح بوتاکس و شناخت محل تزریق مهمترین عوامل برای دستیابی به یک نتیجه عالی هستند.

تزریق ژل


تزریق ژل روش مؤثری برای رفع تأثیرات فرایند پیری از طریق محو کردن خطوط و پر کردن چروک‌ها است که از آن برای حجم دادن به گونه‌های فرورفته و لب‌های نازک نیز استفاده می‌شود. نتیجه این روش فوراً قابل مشاهده است.

فرایند تزریق ژل


با پیر شدن صورت، پوست آن کم کم اسید هیالورونیک، کلاژن، خاصیت ارتجاعی و همچنین لایه‌های چربی زیرین خود را از دست می‌دهد. این تغییرات به همراه حرکات مکرر عضلات صورت و تأثیر نیروی جاذبه باعث می‌شوند پوست علاوه بر از دست دادن حجم، چروکیده و دچار افتادگی شود. از آنجا که ترکیب اصلی ژل‌ها اسید هیالورونیک است، ما با تزریق این ژل‌ها تنها اسید هیالورونیکی که پوست به طور طبیعی از دست داده را جبران می‌کنیم. این ژل‌ها با یک سوزن ظریف تزریق می‌شوند. بعد از تزریق، پزشک پوست محل تزریق را به آرامی ماساژ می‌دهد تا مطمئن شود سطح صافی به دست می‌آید. اسید هیالورونیک تزریق شده آب به خود جذب کرده و با ادغام با کلاژن اطراف به جوانسازی مجدد پوست صورت کمک می‌کند. همچنین، تحقیقات پزشکی اخیر نشان داده که بدن در پاسخ به تزریق اسید هیالورونیک به داخل پوست، مقادیر زیادی کلاژن تولید می‌کند که این منجر به تقویت نتیجه درمان و افزایش دوام آن می‌شود.

ترکیب تزریق بوتاکس و ژل


بسته به شرایطتان، ممکن است به ترکیبی از تزریق بوتاکس و ژل نیاز داشته باشید. این ترکیب بهترین گزینه برای درمان از دست رفتن حجم شقیقه و ناحیه ناودان اشکی و همچنین خطوط ظریف این ناحیه است. با تزریق این دو می‌توان حجم را بازیابی کرده و صورت را پرتر نشان داد، به این ترتیب که ژل ناحیه اطراف ناودان اشکی که باعث ایجاد سایه و سیاهی زیر و اطراف چشم می‌شود را پر کرده و همچنین بوتاکس چروک دور چشم را محو می‌کند.

به این مقاله امتیاز دهید

دکتر هادی سرمستمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر هادی سرمست

– متخصص گوش گلو و بینی، جراح سر و گردن، جراح پلاستیک بینی و صورت – فارغ التحصیل دوره تخصصی در مهرماه سال ۱۳۸۸ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان – دارای بورد تخصصی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *