26

استخوان‌های برجسته گونه‌، یکی از ویژگی‌های مهم یک صورت جذاب می‌باشد. برجسته‌سازی گونه می‌تواند به بازیابی استخوان‌های گونه‌ با شکلی زیبا که در زمان جوانی داشتید و یا هیچگاه نداشته‌اید، کمک کند. پروتز گونه می‌تواند به صورت شما خطوط استخوان گونه‌ی بالاتر که مطلوبتان است را بدهد. کاشت گونه بسته به ناحیه‌ی برجسته‌سازی به شکل‌ها و ابعاد مختلفی انجام می‌گیرد. این پروتزها معمولاً از مواد جامد دائمی ساخته می‌شوند که برای سال‌های متمادی بطور موفقیت‌آمیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

شما چه بخواهید این عمل را به منظور زیبایی و چه به دلایل عملکردی انجام دهید، انتخاب یک جراح واجد شرایط و تایید شده از اهمیت بسزایی برخوردار است. دکتر سرمست سال‌های زیادی در زمینه‌ی جراحی و ترمیم آموزش دیده است. وی دانش گسترده‌ای در ارتباط با آناتومی صورت داشته و در روش‌های زیبایی سر و گردن متخصص می‌باشد. هنگامی که در حال تصمیم‌گیری برای انجام جراحی هستید، می‌توانید مطمئن باشید که دکتر سرمست متخصصی ماهر و خبره برای انجام روشی که انتخاب کرده‌اید، است. اگر قصد برجسته کردن گونه‌های خود را دارید، ما از شما دعوت می‌کنیم تا یک وقت مشاوره تنظیم نمایید. در طول این ویزیت، وی دغدغه‌ها و گزینه‌های شما را مورد بحث قرار می‌دهد. او به شما خواهد گفت که آیا شما کاندید مناسبی برای این روش هستید و شما را در جریان روش‌های دیگر و خطرات بالقوه‌ی این روش خواهد گذاشت.

فهرست مطالب

هدف از برجسته‌سازی گونه


مالارپلاستی (جراحی پروتز گونه) واژه‌ی پزشکی عمل جراحی زیبایی است که برای توصیف برجسته‌سازی گونه یا تغییر شکل کلی گونه‌ها استفاده می‌شود. خصوصیات مشخص صورت، خطوط قابل مشاهده و زوایای طبیعی که همگی متناسب باشند سبب ایجاد تعادل ساختاری در صورت شما و یک ظاهر جذاب‌تر می‌گردند. گونه‌های ضعیف ممکن است سبب بدقیافه شدن صورت شما و ایجاد ظاهری پیر در نواحی زیر چشم شوند. برجسته‌سازی گونه می‌تواند موجب بازیابی جوانی و پر شدن گونه‌هایی که در نتیجه‌ی فرایند پیری از دست رفته‌اند شود، و یا ظاهر استخوان‌های گونه‌ی قوی که هیچوقت نداشته‌اید را برای شما ایجاد کند.

افراد مناسب برای برجسته‌سازی گونه


برای هر روش جراحی انتخابی، انتظارات واقع‌بینانه و وضعیت سلامتی مناسب از پیش‌نیازها هستند. هم مردان و هم زنان کاندیدهای روش برجسته‌سازی گونه می‌باشند. گونه‌های تخت می‌توانند در اثر ژنتیک یا افزایش سن ایجاد شوند. اگر از نداشتن خطوط صورت در گونه‌های خود ناراحت هستید، یا دغدغه‌ی ناحیه‌ی گونه خود را داشته و به دنبال اصلاح کردن مشکلات آن هستید، ممکن است کاندید مناسبی برای کاشت گونه توسط دکتر سرمست باشید.

مشاوره برای برجسته‌سازی گونه


مشاوره‌ی شما با دکتر سرمست کمک می‌کند تا درباره‌ی نوع جراحی که به بهترین شکل نیازهای شما را برآورده می‌کند، تصمیم بگیرید. وی تعیین خواهد کرد که آیا برجسته‌سازی گونه بهترین روش برای دستیابی به هارمونی صورت شما می‌باشد. در صورتی که مایل به برجسته‌سازی گونه هستید، انتخاب یک جراح پلاستیک تایید شده بسیار مهم است. در طول مشاوره، دکتر سرمست آناتومی صورت شما را بررسی کرده و پیشینه‌ی پزشکی را نیز کنترل می‌کند تا بتواند هرگونه شرایط پزشکی که ممکن است باعث بالا رفتن خطر شود را در نظر بگیرد. وی همچنین عوامل دیگر از جمله نوع پوست، سن، نژاد و انتظارات شما از جراحی که می‌توانند بر نتایج جراحی تاثیر بگذارند را می‌سنجد. زمانی که درک و اعتماد متقابل حاصل شد، بهترین برنامه‌ی درمانی ممکن برای شما تعیین می‌گردد. شما در زمان مشاوره اطلاعات دقیق درباره‌ی موارد زیر را دریافت خواهید کرد:

  • روش‌های جراحی
  • تکنیک ارائه شده
  • نوع بی‌حسی
  • خطرات مرتبط
  • امکانات و تسهیلات موجود برای جراحی
  • توصیه‌های بیشتر برای جراحی
  • برنامه‌ریزی و انتخاب گزینه‌ها
  • سیاست‌های تامین مالی
  • تعیین هزینه‌های جراحی

جراحی برجسته‌سازی گونه


برجسته‌سازی و بزرگ کردن گونه به صورت جراحی سرپایی و در حالت نیمه بی‌هوشی در مرکز جراحی خصوصی ما انجام می‌گیرد. پروتزهای مورد استفاده مواد سیلیکونی جامد هستند که دقیقاً مطابق با آناتومی صورت شما تهیه شده‌اند. در این جراحی، پروتز در یک محفظه‌ی ایجاد شده در بافت قرار داده می‌شود. این پروتز از طریق یک برش در داخل دهان در بالا یا زیر استخوان گونه قرار داده می‌شود. بخیه‌های قابل جذب که به خودی خود در طول یک یا دو هفته محو می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که برش از داخل دهان ایجاد می‌شود، هیچ گونه خط برش قابل مشاهده‌ای وجود ندارد. این روش بین سی تا شصت دقیقه بطول می‌انجامد، اما بسته به گستردگی روش و در صورتی که خواهان انجام بیش از یک روش باشید، ممکن است طولانی‌تر باشد. انجام جراحی برجسته‌سازی گونه همراه با سایر روش‌ها از جمله برداشتن چربی گونه یا پروتز چانه به منظور برقراری تعادل و تناسب بهتر با ظاهر ساختاری صورت، رایج می‌باشد.

بهبودی پس از برجسته‌سازی گونه


پس از جراحی، آنتی‌بیوتیک و دهان‌شویه در اختیار شما قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود که از فشار دادن زبان به لثه بالایی در طول دوره‌ی بهبودی پرهیز شود. هرچند ممکن است نواحی گونه در ابتدا متورم شوند و کبودی جزئی نیز مشاهده شود، اما پس از دو تا سه هفته بطور کامل برطرف می‌شوند. اکثر بیماران بعد از چند روز یا یک هفته پس از جراحی می‌توانند به کار خود بازگشته و یا فعالیت‌های معمول خود را از سر بگیرند. همچنین پس از حدود یک یا دو هفته می‌توان فعالیت‌های ورزشی را انجام داد. تمامی بیماران باید از دستورالعمل‌های پس از عمل پیروی کنند تا از بهبود بهتر و کاهش هرگونه عوارض احتمالی اطمینان حاصل شود.

روش‌های غیر جراحی برای برجسته‌سازی گونه


ترکیب روش‌های جراحی و غیر جراحی موجب بهتر شدن ظاهر کلی همراه با چهره‌ای باطراوت‌تر و جوان‌تر می‌شود، اما بافت و طول عمر پوست نیز بسیار مهم می‌باشد و می‌توان از طریق درمان‌های غیر جراحی و مراقبت از پوست آنها را بهبود داد. گزینه‌های غیر جراحی برجسته‌سازی گونه عبارتند از:

تزریق ژل

تزریق ژل برای افزایش حجم نیمه‌ی میانی صورت استفاده می‌شود. این ژل اسید هیالورونیک می‌باشد. تزریق ژل بطور خاص برای اضافه کردن حجم به ناحیه‌ی گونه طراحی شده است و موجب نرم‌تر و جوان‌تر شدن گونه‌ها می‌شود. ثابت شده که تزریق ژل از نظر بالینی در شرایط بهینه تا دو سال دوام دارد. عوارض جانبی خفیف بوده و شامل حساسیت موقت به درد، کبودی، تغییر رنگ و یا خارش در ناحیه‌ی درمان شده است.

تزریق چربی

چربی که از نواحی مختلف بدن خود بیمار برداشت می‌شود (معمولاً از نواحی ران یا شکم) را می‌توان به گونه‌ها تزریق کرد تا فوراً سبب افزایش حجم شود. تزریق چربی از این لحاظ سودمند می‌باشد که بافت‌های خود بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرند. هرچند ممکن است کبودی دراز مدت‌تری در اثر انتقال چربی در مقایسه با تزریق ژل وجود داشته باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

دکتر هادی سرمستمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر هادی سرمست

– متخصص گوش گلو و بینی، جراح سر و گردن، جراح پلاستیک بینی و صورت – فارغ التحصیل دوره تخصصی در مهرماه سال ۱۳۸۸ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان – دارای بورد تخصصی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *