a

یکی از شایع‌ترین شکایات نامزدهای جراحی زیبایی بینی ‌این است که آن‌ها خواستار داشتن یک بینی کوچک‌تر هستند. چه افراد از پهنای بینی خود ناراضی باشند، چه از فرم یا اندازه سوراخ بینی، بسیاری از آن‌ها با بینی خود که متناسب با دیگر اعضای صورت آن‌ها نیست، درگیر هستند. جراحی کوچک کردن بینی، که رینوپلاستی کوچک کردن بینی نیز نامیده می‌شود، یکی از شایع‌ترین اعمال جراحی انجام‌شده بر روی بینی‌های استخوانی و بینی‌های گوشتی است.

اگر به خاطر داشتن یک بینی بزرگ با خود درگیر هستید، شما می‌توانید یک نامزد خوب برای جراحی زیبایی کوچک کردن بینی باشید. گام نخست برای تعیین مناسب بودن جراحی کوچک کردن بینی برای شما،‌ تعیین وقت مشاوره با دکتر سرمست است. در جلسه مشاوره، دکتر سرمست ساختار بینی فعلی و وضعیت پوست شمارا بررسی خواهد کرد تا تعیین کند که چه چیزی ازلحاظ جراحی امکان‌پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر و تعیین وقت مشاوره می‌توانید با مطب دکتر سرمست تماس حاصل نمایید. 

فهرست مطالب

مزایای کوچک کردن بینی


برای بیمارانی که به ‌دنبال کوچک کردن بینی گوشتی و استخوانی هستند، این روش دارای مزایای بسیاری است.

تقارن بیشتر صورت

بینی بزرگ می‌تواند کل ظاهر صورت را از تعادل خارج نماید. با کوچک کردن سایز بینی، بینی می‌تواند با چشم‌ها، دهان و گونه‌ها متناسب شده و یک ظاهر کلی هماهنگ در چهره ایجاد نماید.

 فرم بینی جذاب‌تر

یک بینی بیش ‌از حد بزرگ و یا دارای برجستگی و تورفتگی‌های قابل‌ توجه می‌تواند از لحاظ زیباشناختی تأثیری نامطلوب ایجاد نماید. کوچک کردن بینی از طریق کاهش ناهماهنگی‌ها و ایجاد تناسب در بینی نسبت به دیگر اعضای صورت، بر رفع این مشکلات تمرکز می‌کند.

بهبود کیفیت زندگی

بیماری که از داشتن یک بینی بزرگ آگاه است، اعتماد به ‌نفس خود را در تمام زمینه‌های زندگی از دست می‌دهد. با کوچک نمودن سایز بینی و متناسب ساختن آن با دیگر اعضای صورت، بیمار اعتماد به ‌نفس خود را بازیابی کرده و از کیفیت بالای زندگی برخوردار می‌شود.

در طول مشاوره اولیه


در طول مشاوره اولیه، دکتر سرمست تمامی بخش‌های بینی شما و تناسب آن با دیگر اعضای صورت را مورد تجزیه ‌و تحلیل قرار می‌دهد. سپس یک جراحی بینی، برای پاسخ به معیارهای زیباشناختی و عملکردی ترتیب می‌دهد. پیش از عمل، چندین عکس از فرم بینی بیمار گرفته خواهد شد و جراح پلاستیک شما سلامت غشاء بینی و عملکرد تنفسی شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

قبل از عمل جراحی زیبایی کوچک کردن بینی


به منظور پیشگیری از لخته شدن خون، که می تواند عوارضی را در حین عمل جراحی و نیز در طول فرآیند بهبود ایجاد نماید، توصیه می‌شود که حداقل یک ماه قبل از عمل جراحی مصرف سیگار را قطع نمایید. هم‌چنین، شما ممکن است به قطع مصرف انواع خاصی از دارو و مکمل‌ها نیاز داشته باشید. جراح شما  در طول جلسه مشاوره داروهای شما را بررسی کرده و توصیه‌های لازم را ارائه می‌دهد.

در طول عمل جراحی زیبایی کوچک کردن بینی


در عمل جراحی کوچک کردن سوراخ بینی، غضروف و استخوان بینی برداشته می‌شود، و به ‌منظور ایجاد فرمی کوچک‌تر دستکاری و بازآرایی می‌شود. این کار از طریق ایجاد برش‌های کوچک در داخل سوراخ‌های بینی که امکان دسترسی به استخوان و غضروف اصلی را فراهم می‌سازد،‌ انجام می‌گیرد. اگر چه ساختار اصلی بینی کوچک می‌شود، اما پوست بیرونی دست‌نخورده باقی می‌ماند. در طول فرایند بهبود، پوست بینی به تدریج جمع شده و با فرم جدید بینی سازگار می‌گردد.
بسته به میزان کوچک کردن سوراخ بینی، سوراخ‌های بینی نیز ممکن است به منظور ایجاد تناسب بیشتر نیاز به کوچک کردن سوراخ بینی داشته باشند. در چنین مواردی، برش‌های کوچکی در هر سوراخ بینی ایجاد می‌گردد. این برش‌ها تنها زخم‌های بسیار ریزی از خود به جای می‌گذارند و در داخل چین بین سوراخ بینی و صورت پنهان می‌شوند.

بهبودی پس از جراحی زیبایی بینی:‌ چه انتظار ی باید داشته باشید؟


عوامل متعددی دوره بهبودی پس از جراحی زیبایی کوچک کردن بینی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. به ‌عنوان مثال، اگر شما به‌طور همزمان یک جراحی زیبایی مکمل یا تغییر ساختار گسترده را نیز داشته اید، زمان بهبودی شما طولانی‌تر از فردی است که تنها یک جراحی کوچک انجام داده است. یکی دیگر از عوامل مهم در بهبود مراقبت پس از عمل است. اگر شما به خوبی از خود مراقبت کرده و تمامی دستورالعمل‌های پزشک را دنبال نمایید، بهبود شما باید سریع‌تر انجام گیرد.

نتایج


نتایج کامل به‌طور معمول 12-6  هفته پس از عمل مشاهده می‌شود، در حالی‌که دوره بهبود شما به مدت یک سال ادامه خواهد داشت. همانند تمام روش‌های جراحی زیبایی بینی، نتایج برای هر بیمار متفاوت است.  شما ممکن است اندکی کبودی و تورم را، به ‌ویژه در اطراف چشم‌ها تجربه کنید. رفع این علائم به‌طور معمول تا سه هفته طول می‌کشد. همچنین شما حداقل به مدت یک هفته نیاز به استفاده از آتل بر روی بینی خود را دارید. اگر چه به‌طور معمول پس از عمل جراحی زیبایی کوچک کردن بینی درد زیادی وجود ندارد، داروهای مسکن تجویز خواهد شد و در صورت نیاز می‌توان آنها را مصرف کرد.
شما به‌طور معمول می‌توانید پس از یک هفته به کار و فعالیت‌های روزمره خود بازگردید، اما باید از انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگین به مدت 6-3 هفته پس از عمل اجتناب کنید. در صورت استفاده از عینک، باید در طول دوره بهبود، از قرار دادن آن بر روی پل بینی خودداری کنید. شما ممکن است یک بی‌حسی یا سفتی را در اطراف نوک خود برای چند ماه تجربه کنید.

هزینه‌ها


هزینه دقیق جراحی زیبایی بینی در طول جلسه مشاوره مورد بحث قرار خواهد گرفت. در اغلب موارد، جراحی بینی به‌عنوان یک جراحی زیبایی در نظر گرفته می‌شود، به این معنا که تمامی هزینه‌ها باید توسط بیمار پرداخت گردد. بیمه جراحی بینی را تنها برای افرادی تحت پوشش قرار می‌دهد که دارای نقص‌های ساختاری (و مشکلات تنفسی)، نقص‌های مادرزادی، یا آسیب‌های ناشی از تروما هستند.

به این مقاله امتیاز دهید

دکتر هادی سرمستمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر هادی سرمست

– متخصص گوش گلو و بینی، جراح سر و گردن، جراح پلاستیک بینی و صورت – فارغ التحصیل دوره تخصصی در مهرماه سال ۱۳۸۸ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان – دارای بورد تخصصی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *