بالاکشیدن لب

در عمل لیفت لب، موقعیت لب بالاتر برده می‌شود تا چهره جوان‌تر و لبخند زدن راحتتر شود. محبوبیت عمل لیفت سانترال لب رو به فزونی است، چون این عمل با جذاب‌تر کردن شکل لب بالا تناسب و توازن صورت را بهبود می‌دهد. فاصله بین بینی و لب بالا گاهی از بدو تولد بیش از اندازه است و گاهی این فاصله در اثر بالا رفتن سن بیشتر می‌شود.

دکتر سرمست هر عمل لیفت لب را متناسب با شرایط و نیازهای بیمار طرح ریزی می‌کنند تا نتیجه دلخواه به دست آید. ایشان در طول جراحی لیفت لب در صورت لزوم پروتز داخل لب می‌گذارند تا لب برجسته‌تر یا قلوه‌ای‌تر شود. همچنین دکتر سرمست برای تسریع روند التیام و کاهش جای زخم و تشکیل بافت همبند تکنیک‌های خاصی را به کار می‌برند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص با مطب دکتر سرمست با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید تا وقت مشاوره برایتان تنظیم شود.

02122793025

02122793042

02144763110

02144763112

02144763113

فهرست مطالب

مزایای جراحی لیفت لب


لیفت لب موارد زیر را بهبود می‌دهد:

  •  فاصله زیاد بین بینی و لب بالا
  •  باریک بودن لب بالا
  •  مشخص نبودن دندان‌ها هنگام لبخند زدن

متقاضیان جراحی لیفت لب


اگر از شکل لب بالای خود راضی نیستید و می‌خواهید بر جذابیت زنانه خود بیافزایید، متقاضی مناسبی برای جراحی پلاستیک لیفت لب به شمار می‌روید. تزریق بوتاکس نیز به دلیل فلج کردن ماهیچه فعال لب بالا و کاهش چروک و خطوط مفید است.

چگونگی انجام عمل لیفت لب


دکتر سرمست عمل را در صورت تمایل بیمار تحت بیهوشی عمومی انجام می‌دهند، با این حال بهتر است برای تسریع دوران بهبود جراحی زیبایی لیفت لب از بی‌حسی موضعی و داروی آرام‌بخش در لیفت سانترال لب استفاده شود تا از عوارض و اثر کرخت کننده بیهوشی عمومی نیز اجتناب شود. دکتر سرمست پیش‌بینی می‌کنند که بیمار می‌تواند 30 دقیقه پس از اتمام عمل مرخص شود و به خانه بازگردد.
مقدار معینی از بافت نرم (ماهیچه و پوست اضافی) از لب بالا، دقیقاً زیر بینی برداشته می‌شود. برش در انحنای بخش پایینی بینی پنهان می‌شود، البته جراح باید از مهارت بالایی برخوردار باشد و تکنیک دقیقی را موشکافانه به کار بندد تا بتواند جای زخم را به خوبی پنهان کند.
جراحی زیبایی لب حدود یک ساعت زمان می‌برد.

دوران بهبود


بیماران احتمالاً تا 24 ساعت پس از عمل بالا کشیدن لب ناراحتی خفیفی را تحمل می‌کنند، چنانچه عمل به دست جراحی ماهر انجام شده باشد، هیچ کبودی بروز نمی‌یابد یا فقط کبودی ملایمی ایجاد می‌شود. بخیه‌های سطحی پس از یک هفته کشیده می‌شود؛ بخیه‌های عمیق‌تر ظرف 3 تا 6 ماه جذب می‌شود. جای زخم در ابتدا صورتی رنگ است، البته موردی برای نگرانی نیست، چون می‌توان آن را با مواد آرایشی و کانسیلر پوشاند، در هر حال این جای زخم به تدریج پس از چند هفته تا چند ماه به رنگ طبیعی لب درمی‌آید و تنها خط محوی به جا می‌ماند.

نتایج


نتایج چند روز پس از عمل قابل مشاهده است. ورم در دوران بهبود دور از انتظار نیست و بخش اعظم آن در مدت یک تا دو هفته از بین می‌رود. نتیجه نهایی جراحی لیفت لب چند ماه پس از جراحی مشخص می‌شود.

گونه‌های متفاوت جراحی لیفت لب


 لیفت لب به روش‌های بالرون، گالوینگ، ایتالیایی و همچنین لیفت گوشه لب انجام می‌شود. دکتر سرمست با توجه به نتیجه دلخواه و محل برش در اطراف لب تکنیک مناسب را انتخاب می‌کنند.

امکان انجام همزمان لیفت لب و دیگر عمل‌ها


 دکتر سرمست غالباً جراحی زیبایی لب را در کنار دیگر جراحی‌های زیبایی صورت انجام می‌دهند تا بهترین نتیجه به دست آید و بیمار رضایت کامل داشته باشد. لیفت لب را می‌توان همزمان با عمل بزرگ و برجسته کردن لب انجام دهد تا لب قلوه‌ای و جذاب در میان صورت توجه را به خود جلب کند. جراحی لیفت صورت و لیفت گردن را نیز می‌توان در کنار لیفت لب انجام داد تا چهره جوان شود و تعادل صورت بهتر شود.

پرسش‌های متداول


 آیا جراحی پلاستیک لیفت لب به بیهوشی عمومی و بستری شدن نیاز دارد؟

جراحی لیفت لب را می‌توان تحت بی‌حسی موضعی به صورت یک عمل سرپایی انجام داد. چنانچه بیهوشی عمومی به دلیل عمل دیگری مانند جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) انجام شود، می‌توان لیفت لب را نیز در این زمان انجام داد.

جراحی لیفت لب چه مدت زمان می‌برد؟

جراحی زیبایی لب تقریباً 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد.

آیا لیفت لب دردناک و همراه با کبودی است؟

بیماران حداقل ناراحتی را در طول عمل تحمل می‌کنند و در صورت استفاده از تکنیک مناسب و تبحر داشتن جراح فقط کبودی ملایمی بروز می‌یابد. کبودی پس از 7 تا 10 روز برطرف می‌شود.

دوران بهبود پس از جراحی لیف لب چه مدت است؟

بیماران می‌توانند 7 تا 10 روز پس از عمل طبق روال سابق به زندگی خود ادامه دهند. از بیماران خواسته می‌شود به مدت 5 روز از خم شدن خودداری کنند و هنگام خوابیدن بالش اضافی زیر سر قرار دهند. لب بالا حدود یک هفته اندکی متورم و دردناک است.

چه زمانی نتایج عمل لیفت لب قابل مشاهده است؟

بهبود شکل لب بالا بلافاصله پس از عمل لیفت قابل مشاهده است. قدری متورم بودن لب تا 3 تا 5 روز طبیعی است و پس از 2 تا 3 هفته نتایج نهایی مشخص می‌شود.

جای زخم جراحی لیفت لب چگونه است؟

جای زخم عمل لیفت لب زیر سوراخ‌های بینی و در شیار محل اتصال آنها به گونه قرار دارد. انتظار می‌رود جای زخم ظرف 6 تا 12 هفته محو شود و به تدریج تا یک سال از مشخص بودن آن کاسته شود.

هزینه جراحی لیفت لب چقدر است؟

هزینه جرحی لیفت لب برای تمام بیماران یکسان نیست. هزینه برآورد شده شامل مراقبت‌های قبل و بعد از عمل نیز می‌شود. پس از جلسه مشاوره مبلغ دقیق و ریز هزینه لیفت لب اعلام می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید

دکتر هادی سرمستمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر هادی سرمست

– متخصص گوش گلو و بینی، جراح سر و گردن، جراح پلاستیک بینی و صورت – فارغ التحصیل دوره تخصصی در مهرماه سال ۱۳۸۸ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان – دارای بورد تخصصی

2 دیدگاه

  • سلام آقای دکتر وقتتون بخیر. گوشه های لبم نیاز به لیفت داره چون به درون جمع شده. ممنون میشم راهنماییم بفرمایید . برای انجامش میتونم خدمتتون برسم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *