y

با افزایش سن نیاز به رفع چین‌وچروک صورت بیشتر می‌شود. چین‌وچروک به دلیل فقدان کلاژن و الاستین در پوست ما، و همچنین حرکات عضله اصلی صورت در طول سال‌های متمادی ایجاد می‌شود. متأسفانه، چین‌وچروک‌ها  ظاهری عصبانی، خسته و خشن در ما ایجاد می‌کنند. خوشبختانه، گزینه‌های بسیاری برای کاهش و رفع چین‌وچروک صورت وجود دارد. زنان و مردان هر دو می‌توانند از درمان‌های ضد چین‌وچروک برای کمک به حفظ ظاهری جوان بهره‌مند شوند.

دکتر سرمست می‌تواند در مورد انتخاب بهترین درمان به‌منظور دستیابی به یک ظاهر جوان‌تر به شما مشاوره دهد. بنابراین اگر شما به دنبال از بین بردن چین و چروک پوست خود هستید،‌ ایشان روش های درمانی راحت، ایمن و باکیفیت را به شما ارائه می‌دهد تا پوستی صاف و عاری از چین‌وچروک داشته باشید. بنابراین اگر به دنبال داشتن پوستی صاف و عاری از چین‌وچروک هستید، برای تعیین وقت مشاوره با شماره تلفن 22793025-021 22793042-021 با مطب دکتر سرمست تماس حاصل فرمایید.

[dopts id=”18″]

فهرست مطالب

چه عواملی موجب ایجاد چین‌وچروک می‌گردد؟


حرکات مکرر صورت

بسیاری از چین‌وچروک‌های صورت زمانی ایجاد می‌شوند که ما حرکات مکرر صورت را انجام می‌دهیم. این نوع از چین‌وچروک‌ها به “چین‌وچروک‌های پویا” شناخته‌شده و توسط حرکات تکراری عضلات اصلی صورت در طی سال‌ها ایجاد می‌شوند. نمونه‌هایی از چین‌وچروک‌های پویا خطوط افقی پیشانی، خطوط اخم عمودی و “خطوط دور چشم” و یا خطوط لبخند هستند. چین‌وچروک‌های پویا در ناحیه بالایی صورت اغلب با بوتاکس که موجب شل شدن عضلات اصلی صورت می‌شود، درمان می‌گردند. خطوط در نتیجه عدم استفاده به‌تدریج صاف‌شده و از ایجاد خطوط جدید ممانعت می‌شود.
خطوط ناشی از حرکات صورت یا چین‌وچروک‌های پویا که،حتی در حالت استراحت، عمیق می‌باشند، ممکن است برای درمان به تزریق ژل و تزریق بوتاکس نیاز داشته باشند. این درمان‌ها موجب حجم دهی به پوست و “پر شدن” خطوط می‌گردد. بهترین نتایج اغلب با ترکیبی از تزریق بوتاکس و ژل حاصل می‌گردد.

از دست دادن کلاژن و خاصیت ارتجاعی

 چین‌وچروک‌ها همچنین می‌توانند توسط جاذبه و افتادگی پوست ایجاد شوند. با افزایش سن پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و تحت تأثیر جاذبه به‌ تدریج دچار افتادگی می‌شود. نمونه‌هایی از این “چین‌وچروک‌های ثابت” چین‌های عمیق بین کناره‌های بینی و کناره‌های دهان و “خطوط دور لب” که از گوشه‌های لب به سمت آرواره‌ها امتداد می‌یابند، هستند. تزریق چربی و تزریق ژل یک گزینه خوب برای درمان “چین‌وچروک‌های ثابت” هستند.

قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید

یکی دیگر از مهم‌ترین علل ایجاد چین‌وچروک‌ها، آسیب نور ماوراءبنفش ناشی از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نورخورشید است. یک کرم ضد آفتاب دارای فاکتور حفاظتی بالا باید به‌صورت روزانه، حتی در زمستان استفاده شود. استفاده منظم از کرم ویتامین C نیز می‌تواند به محافظت از پوست در مقابل اشعه ماوراءبنفش کمک کند. بهبود متوسط ​​چین‌وچروک‌های ریز صورت با تزریقات ضد چین‌وچروک امکان‌پذیر است.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن می‌تواند از طریق تخریب کلاژن، کاهش رطوبت پوست و کاهش سطوح ویتامین A موجب پیری زودرس پوست گردد. مصرف مزمن سیگار جریان خون در پوست را کاهش داده و منجر به کاهش مواد مغذی و اکسیژن، تولید مواد زائد و کاهش قابلیت ترمیم پوست می‌شود. افراد سیگاری به‌طور خاص نسبت به ایجاد خطوط اطراف دهان آسیب‌پذیر هستند. کرم‌های حاوی ویتامین A  و C ممکن است موجب بهبود کیفیت پوست شوند، اما بوتاکس و تزریق ژل می‌تواند چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز را بهبود بخشد.

درمان‌های چین‌وچروک


اگر چین‌وچروک‌ها شما را آزار می‌دهد، گزینه‌های متعددی برای کمک به رفع یا کاهش ظاهر آن‌ها در دسترس می‌باشد. درمان‌های چین‌وچروک عبارت‌اند از:

تزریق بوتاکس

 تزریق بوتاکس در 15سال گذشته به‌طور گسترده‌ای در رفع موفقیت‌آمیز خطوط اخم؛ خطوط پیشانی و خطوط پنجه‌کلاغی دور چشم مورد استفاده قرارگرفته است. بوتاکس یک پروتئین تزریقی است که  انتقال تکانه‌های عصبی به عضلات را متوقف ساخته و موجب از کار انداختن عضلات می‌گردد. اولین درمان در حدود 3 ماه طول می‌کشد، اما درمان‌های بعدی به‌ تدریج طولانی‌تر شده تا زمانی که هر 6 تا 9 ماه یک‌بار درمان انجام می‌گیرد. درمان شامل تعداد معدودی از تزریق‌های نسبتاً بدون درد است که انجام آن‌ها بیش از 15 دقیقه به طول می‌انجامد. نتیجه کامل پس از یک دوره درمانی بیش از 2 هفته حصول می‌شود. اثر ایجادشده نامشخص است و به افرادی که تحت این درمان قرار می‌گیرند، اغلب گفته می‌شود که ظاهر آنها بسیار خوب به نظر می رسد و یا از آنان سوال می‌شود که آیا به تازگی از تعطیلات بازگشته اند. در کلینیک جوان‌سازی پوست، ما درمان را مطابق با خواسته شما انجام می‌دهیم. بسیاری از افراد چهره “یخ‌زده” برخی از بازیگران هالیوود را می‌بینند و این تصور در ذهن آنها ایجاد می‌شود که پس از تزریق بوتاکس دیگر صورت آن‌ها هیچ حرکتی نخواهد داشت. این درست نیست. ما می‌توانیم تنها نقاطی که شما را آزار می‌دهند، هدف قرار دهیم و سایر عضلات را برای حرکت آزاد بگذاریم.

تزریق ژل

ژل (اسید هیالورونیک) یک فرآورده تزریقی است که برای پر کردن “چین‌وچروک‌های ثابت” و یا خطوط محرز استفاده می‌شود. این درمان به‌ویژه برای خطوط واقع در ناحیه پایینی صورت، مانند خطوط بینی- لب یا خطوط لبخند مفید است. تزریق ژل می‌تواند خطوطی که از مرز لب تجاوز کرده را صاف‌کرده و موجب شود که دهان ظاهری بهتر و جوان‌تر پیدا کرده و رژ لب کمتر پایین بیابد. برای تمامی درمان‌ها ما از تزریقات بی‌حسی موضعی به‌ منظور کاهش درد استفاده می‌کنیم. برخی از درمان‌ها تنها نیاز به استفاده از یخ برای کاهش ناراحتی دارد. اثرات تزریق ژل می‌تواند بین 6 تا 24 ماه بسته به محصول مورداستفاده، محل تزریق و عوامل دیگر دوام داشته باشد.

تزریق چربی به‌ صورت

تزریق چربی شامل برداشتن مقادیر اندکی از چربی از نواحی دیگر بدن مانند شکم یا ران‌ها و انتقال آن به صورت است. چربی می‌تواند به‌ منظور ایجاد حجم در اعضای صورت، کاهش خطوط و چین‌وچروک‌های ناشی از پیری، و یا پر کردن اسکارهای تورفته استفاده شود. از آنجایی‌که چربی در حال انتقال از بدن خود شما برداشته‌ شده، بخش قابل‌ توجهی از چربی ممکن است در ناحیه صورت باقی بماند، و در نتیجه نیاز به تکرار تزریق که در تزریق ژل ضروری است، را مرتفع سازد.
به‌ منظور انجام این فرآیند شما یک آرام‌بخش دریافت خواهید کرد. چربی خارج‌شده از بدن شما پیش از تزریق دست‌کاری می شود. چربی خارج‌شده از بدن در یک سانتریفیوژ به چرخش درآمده تا سلول‌های آسیب‌دیده چربی، خون و دیگر مایعات از آن خارج گردند. سپس سلول‌های چربی متمرکز سالم به نواحی هدف صورت شما تزریق می‌شوند.

به این مقاله امتیاز دهید

دکتر هادی سرمستمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر هادی سرمست

– متخصص گوش گلو و بینی، جراح سر و گردن، جراح پلاستیک بینی و صورت – فارغ التحصیل دوره تخصصی در مهرماه سال ۱۳۸۸ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان – دارای بورد تخصصی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *