qa

جراحی زیبایی بینی یکی از قدیمی‌ترین عمل‌های جراحی پلاستیک صورت است، و قدمت آن به هزاران سال پیش ‌برمی‌گردد. امروزه، این روش محبوب‌ترین عمل جراحی زیبایی برای مردان و زنان است. دستیابی به یک نتیجه جذاب، طبیعی، و هماهنگ با اعضای صورت منحصربه‌فرد هر شخص، نیازمند مهارت‌های جراحی تخصصی و چشم‌های ریزبین هنری است. علاوه بر این، حفظ و بهبود عملکرد بینی یک بخش بی‌نهایت مهم در یک جراحی زیبایی بینی گوشتی موفق است. برخی از جراحان زیبایی بینی سعی می‌کنند که عمل بینی گوشتی را به تغییر فرم معمول بینی‌های پیازی شکل، کوتاه، پهن و صاف تعمیم ‌دهند. ترمیم بینی یا جراحی ترمیمی بینی در واقع عمل ترمیمی بینی و یک جراحی بینی ثانویه است و پس از اولین عمل رینوپلاستی بینی در صورتی که نتایج اولیه به دلخواه بیمار نبود، انجام می‌گیرد و به روتوش (رتوش) بینی می‌پردازد. جراحی ترمیمی بینی در بسیاری از موارد از اولین عمل جراحی بینی گران‌تر می‌شود، زیرا جراح باید به بازسازی و تغییرات بیشتری برای بار دوم بپردازد.

بینی می‌تواند در قسمت پل، نوک و یا سوراخ‌ها پهن باشد. در بیماران خاص، مانند آفریقایی‌ها یا آسیایی‌ها، بینی گوشتی ناشی از پل پهن روبه پایین است. دکتر سرمست می‌تواند این مشكل را در طول جراحی زیبایی بینی گوشتی تعدیل كند. در سایر بیماران، استخوان‌های بینی به سمت بیرون متمایل هستند و درنتیجه پایه پل بینی حالت گوشتی پیدا می‌کند.

به‌منظور اصلاح بینی گوشتی، دکتر سرمست تنوعی از تکنیک‌ها را به كار می‌گیرد. در مورد اصلاح بینی گوشتی بیماران، رویکرد بسیار فردی است. دكتر سرمست به‌عنوان یك متخصص جراحی پلاستیك صورت، می‌تواند تقریباً به هر بیماری برای دستیابی به اهداف زیبایی كمك كند.
شما می‌توانید برای تعیین وقت مشاوره با شماره 02122793025– 02122793042– 02144763110– 02144763112– 02144763113 با مطب دكتر سرمست تماس حاصل فرمایید.

فهرست مطالب

انواع بینی گوشتی


fg

الف. بینی دارای پل پهن
ب.
بینی دارای پایه سوراخ یا آلار پهن
ج.
بینی دارای نوك پهن كه می‌تواند مربوط به پایه پهن یا ناشی از نوك پیازی شكل پهن باشد.

جراحی زیبایی بینی برای باریك كردن بینی گوشتی


به‌منظور انجام این جراحی به بهترین شیوه ممكن، شما به یك جراح پلاستیك صورت متخصص در جراحی زیبایی بینی گوشتی نیاز خواهید داشت. برای حصول نتایج طبیعی، این عمل باید با دقت بالا انجام شود، در غیر این صورت نتایج موردنظر شما حاصل نخواهد شد. چندین تکنیک‌ برای باریك كردن سوراخ‌های بینی گوشتی، قیفی شكل یا ضخیم با استفاده از جراحی زیبایی کاهش پایه آلار وجود دارد. یکی از روش های دیگر موجود، انجام عمل بینی گوشتی با لیزر است که بسیار محبوب و رایج است، اما این روش برای همه مناسب نیست، زیرا لیزر فقط چربی‌های زیر پوست بینی را کاهش می‌دهد و قادر به حذف غضروف و برآمدگی روی بینی غضروفی نیست.

باریک كردن سوراخ‌های بینی یا آلار در جراحی زیبایی بینی گوشتی

به نظر می‌رسد بخش اصلی دغدغه شما مربوط به این واقعیت است که سایز سوراخ‌های بینی شما نرمال است اما پایه سوراخ‌های بینی پهن می‌باشد و در هنگام خندیدن این پهنا بیشتر نمود پیدا می‌کند.

حذف بخشی از سوراخ بینی، مانند کاهش پایه آلار، به‌احتمال‌زیاد موجب تنگ شدن سوراخ‌های بینی شما و اختلال در جریان هوا می‌شود.
به طورمعمول این سناریو به آزاد کردن غضروف از لبه استخوان اطراف پایه بینی (دیافراگم پیریفورم) و نزدیک‌تر كردن ساختارها به یكدیگر با استفاده از روش بخیه‌ داخلی نیاز دارد.
نتایج اصلی این عمل باریك شدن جایگاه پایه بینی بدون تنگ کردن واقعی سوراخ بینی است. بنابراین، شما بدون ایجاد اختلال در جریان هوای بینی به هدف زیبایی خود دست خواهید یافت.

باریک کردن پایه بینی

جراحی زیبایی بینی گوشتی می‌تواند برای باریک کردن بینی استفاده شود. عمل بینی گوشتی شامل پایه آلار (بخش خارجی سوراخ‌های بینی است). اگر سوراخ‌های بینی شما در حال حاضر کوچک هستند، جراحی می‌تواند برای برداشتن گوه از قسمت خارجی ضخیم‌تر انجام شود که در آن اندازه سوراخ‌های بینی دست‌نخورده باقی می‌ماند، اما فرم قیفی شکل و یا پهن بینی در هنگام حرکات صورت رفع می‌شود. تکنیک‌های دیگر می‌تواند برای باریک کردن یک‌سوم میانی یا بالایی بینی، در صورت نیاز، استفاده شود. (ایوان رانسوم، ام دی، جراح پلاستیک صورت منطقه بای)

كاهش پایه آلار برای باریك كردن بینی گوشتی

بینی به دلایل مختلف پهن به نظر می‌رسد و ملاقات با یك متخصص باتجربه در عمل زیبایی بینی گوشتی از اهمیت بسیاری برخوردار است. تنها چند میلی‌متر تفاوت زیادی ایجاد می‌کند و بنابراین یافتن یک جراح ریزبین حائز اهمیت است. همچنین ایجاد یك تغییر در بینی می‌تواند ظاهر بخش دیگری از بینی را تحت تأثیر قرار دهد.
مهم است بدانید كه پهن بودن بینی ناشی از یك یا تركیبی از دلایل زیر است:‌ فرم قیفی سوراخ‌های بینی (كه در هنگام خندیدن و یا حتی در هنگام استراحت عضلات صورت بارزتر می‌شود)، پایه بینی پهن (چنانچه عرض پایه بینی بیش از فاصله بین دو چشم باشد، پایه بینی پهن محسوب می‌شود)، و یا پهن بودن سوراخ‌های بینی. بررسی شکل سوراخ‌های بینی نیز قبل از هرگونه دست‌کاری از اهمیت برخوردار است زیرا سوراخ‌های بینی تنها با کاهش پایه آلار برای كم كردن پهنای بینی کوچک خواهد شد.
تنها راه ممكن برای اینكه سوراخ‌های بینی شما بزرگ‌تر  “به نظر برسد”، انجام جراحی زیبایی نوك بینی است كه در آن بر روی نوك بینی کارشده تا بلندتر به نظر برسد. این عمل فرم سوراخ بینی را تغییر خواهد داد به‌طوری‌که بیشتر فرم “قطره اشک” پیداکرده و بزرگ‌تر و بلندتر به نظر می‌رسد. برای حصول نتایج بسیار طبیعی نیاز به انجام چندین مرحله است.

نتایج جراحی زیبایی بینی گوشتی


نتیجه عمل بینی گوشتی چنانچه با دقت و ظرافت انجام‌گرفته باشد،‌ می‌تواند در عین حفظ تعادل و هماهنگی صورت به باریك شدن بینی و حصول نتایج طبیعی منتهی شود.

کلید موفقیت در جراحی زیبایی بینی با ظاهری طبیعی،‌ یافتن یک جراح عالی باتجربه برای انجام جراحی است. راز دیگر این است که تنها به فرم بینی خود توجه نكنید، بلكه به ارزیابی تمام اعضای صورت در بافت كلی چهره بپردازید. دستیابی به یک نتیجه طبیعی كوچك كردن بینی همچنین شامل ایجاد هماهنگی در اعضای دیگر صورت با استفاده از جراحی‌های زیبایی دیگر همچون بزرگ كردن گونه‌ها و چانه می‌باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

دکتر هادی سرمستمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر هادی سرمست

– متخصص گوش گلو و بینی، جراح سر و گردن، جراح پلاستیک بینی و صورت – فارغ التحصیل دوره تخصصی در مهرماه سال ۱۳۸۸ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان – دارای بورد تخصصی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *