27

لب‌های زیبا یکی از ویژگی‌های ظاهری است که بسیاری از افراد آرزوی داشتن آن را دارند. بعضی افراد به صورت مادرزادی و طبیعی با لب‌های حجیم و زیبا متولد می‌شوند، در حالی که سایر افراد از چنین مزیتی برخوردار نیستند و در بسیاری از موارد حجم لب‌ها با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند. خبر خوب برای شما این است که امروزه دستیابی به ظاهر مورد نظر درباره لب‌ها دیگر غیر ممکن نیست، زیرا مجموعه‌ای از روش‌های متنوع ایمن و موثر برای حجیم و برجسته کردن لب ها طراحی شده که افراد می‌توانند با کمک یک جراح متخصص در حوزه زیبایی از این روش‌ها استفاده کنند. به این ترتیب بر اساس اهداف درمانی برای هر بیمار می‌توان از روش‌های مناسب استفاده نموده و به نتایج مطلوب دست پیدا کرد.

دکتر سرمست می‌تواند از روش‌های درمانی مختلف برای برجسته کردن لب‌های افراد متقاضی استفاده کند و به این ترتیب ظاهر لب‌های بیماران خود را مطابق خواسته آن‌ها زیباتر نماید. در واقع دکتر سرمست متخصص عمل جراحی زیبایی و پروتز لب است. امروزه برجسته کردن لب‌ها به روش‌های مختلف امکان پذیر است و افرادی که به دنبال داشتن لب‌های حجیم‌تر هستند، می‌توانند از این روش‌ها برای تامین خواسته خود استفاده کنند. به این ترتیب بیمار می‌تواند روش‌های جراحی یا غیر جراحی را به این منظور انتخاب نماید. تزریق ژل، تزریق چربی، و پروتز همگی از روش‌هایی است که برای حجیم کردن ناحیه اطراف دهان، از بین بردن چروکیدگی، و اصلاح ظاهر لب‌های نازک به صورت دلخواه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که شما به دنبال یکی از روش‌های درمانی فوق هستید، می‌توانید با شماره تلفن‌های زیر تماس بگیرید. به این ترتیب شما می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کرده و در صورت تمایل برای جلسه مشاوره از ما وقت بگیرید.

021-22793025

021-22793042

021-44763110-3

فهرست مطالب

افراد مناسب برای استفاده از روش برجسته کردن لب‌ها


برای برجسته کردن لب‌ها با تزریق ژل و چربی، الزامات بسیار کمی وجود دارد. در این حالت فرد بیمار می‌بایست انتظارات واقع بینانه از نتایج درمان خود داشته و از نظر جسمی سالم باشد. عمل جراحی بزرگ کردن لب با در نظر گرفتن شرایط بیمار انجام می‌شود تا به این ترتیب بتوان از ایمنی و بی‌خطر بودن درمان برای بیمار مطمئن شد. در طول جلسه مشاوره، دکتر سرمست سابقه پزشکی شما را بررسی کرده و درباره نگرانی‌هایتان قبل از برنامه‌ریزی برای درمان با شما صحبت می‌کند.

نمونه‌های تزریق ژل و چربی در لب


جلسه مشاوره برجسته کردن لب‌ها


روش درمانی حجیم کردن لب‌ها یک روش درمانی سفارشی است و برای این کار لازم است از یک جلسه مشاوره برای هر بیمار استفاده شود. این جلسه درمانی با بررسی اهداف درمانی بیمار و در میان گذاشتن خواسته‌های بیمار با جراح زیبایی شروع می‌شود. دکتر سرمست در ارتباط با روش‌های مختلف حجیم کردن تخصص دارد و به همین خاطر می‌تواند به بیمار برای انتخاب مناسب‌ترین روش درمانی کمک موثر نماید. در طول جلسه مشاوره، به بیمار فرصت لازم برای آشنایی با روش درمان داده می‌شود و کلیه سوالات احتمالی وی در این رابطه پاسخ داده خواهد شد. علاوه بر این در طول این جلسه دکتر سرمست مطمئن می‌شود که بیمار یک فرد مناسب برای استفاده از این روش درمانی باشد.

انتخاب‌های درمانی برای برجسته کردن لب‌ها


در ادامه تعدادی از روش‌های درمان موجود برای برجسته کردن لب‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

تزریق ژل

رایج‌ترین و متداول‌ترین روش درمان برای برجسته کردن لب‌ها تزریق ژل است. در این روش مقدار مشخصی ژل به لب‌ها تزریق شده و به این ترتیب ظاهر لب‌ها به صورت موقت برجسته و اصلاح می‌شود. نتایج حاصل از بزرگ کردن لب با تزریق ژل و احساس بیمار پس از این درمان کاملاً طبیعی است و بیمار نیازی به استراحت یا ریکاوری پس از تکمیل درمان ندارد. به همین خاطر این روش درمانی یک انتخاب ویژه برای افرادی است که به دنبال اصلاح ظاهر لب‌های خود در شرایط خاص هستند. در این روش درمانی فقط مقدار کمی ژل مخصوص با درد یا ناراحتی کم به لب‌های بیمار تزریق می‌شود. علاوه بر اضافه کردن حجم، تزریق ژل لب می‌تواند برای اصلاح ظاهر لب‌ها در سطح محدود به منظور ایجاد ظاهر جوان و جذاب مورد استفاده قرار گیرد. دوام و ماندگاری این روش درمانی بطور میانگین در حدود سه تا چهار ماه است، اما نتایج درمان می‌تواند در برخی موارد تا شش ماه یا بیشتر ماندگاری داشته باشد. ژل‌هایی که بطور معمول در لب‌ها تزریق می‌شود عبارت از هیالورونیک اسید و کلاژن است. نقطه ضعف این روش درمانی لزوم تکرار کردن آن در فواصل زمانی مشخص به منظور حفظ نتایج ایجاد شده می‌باشد.

تزریق چربی

در روش تزریق چربی از چربی بدن خود بیمار برای حجیم کردن لب‌ها استفاده می‌شود. به این ترتیب چربی مورد نیاز از نواحی مختلف بدن همچون ران‌ها، شکم، یا باسن گرفته شده و پس از تصفیه، سلول های چربی در لب‌ها تزریق می شود. تزریق چربی نسبت به سایر روش‌های برجسته کردن لب‌ها رواج کمتری دارد، زیرا این روش درمانی نیازمند عملیات جداگانه جهت تصفیه چربی است، اما نتایج حاصل از این روش درمانی در نهایت بسیار طبیعی خواهد بود. یکی از مشکلات اصلی این روش درمانی اینست که بدن انسان به تدریج بخشی از سلول‌های چربی را در طول شش ماه اول پس از تزریق جذب می‌کند. به هر حال فرآیند جذب سلول‌های چربی توسط بدن تا حدودی قابل پیش بینی است و حجم باقیمانده از سلول‌های چربی پس از گذشت این دوره دائمی و ماندگار خواهد بود. هزینه تزریق چربی به لب متغیر است و به شرایط و انتخاب‌های خاص هر بیمار بستگی دارد. متخصص پس از جلسه مشاوره ، قیمت تزریق چربی به لب را به طور دقیق اعلام خواهد کرد. هزینه تزریق چربی به لب مانند سایر روشهای درمان زیبایی تحت پوشش بیمه های درمانی قرار نمیگیرد.

پروتز لب

پروتز لب می‌تواند یک راهکار دائمی برای برجسته کردن لب‌ها باشد، اما این روش نیز کمتر برای افراد بیمار استفاده می‌شود. این روش معمولاً برای افرادی استفاده می‌گردد که به دنبال دستیابی به نتایج بلند مدت در ارتباط با برجسته کردن لب‌های خود هستند. در واقع اکثر بیمارانی که از پروتز برای برجسته کردن لب استفاده می‌کنند، قبلاً روش‌های تزریق ژل و چربی را امتحان کرده و از تکرار درمان در فواصل کوتاه چند ماهه خسته شده‌اند. در طول این درمان، یک پروتز نرم و انعطاف‌پذیر با عمل جراحی به لب‌ها وارد می‌شود. این پروتز دائمی است، اما ممکن است در صورت لزوم در هر زمان با عمل جراحی از محل لب‌ها خارج شود.

در طول فرآیند برجسته کردن لب‌ها


روش انتخاب شده برای برجسته کردن لب‌ها بستگی به نوع درمان بیمار دارد. دو مورد از رایج‌ترین انتخاب‌های قابل استفاده در این حالت به شرح زیر هستند:

  • تزریق ژل: برجسته کردن لب‌ها با تزریق ژل یک روش درمانی بسیار ساده است. در این حالت اکثر بیماران حتی نیازی به استفاده از مواد بی حسی موضعی ندارند، اما در صورت نیاز می توان از مواد بی حسی برای آنها استفاده کرد. در طول مدت درمان که معمولاً در حدود 30 دقیقه طول می‌کشد، جراح به دقت مقدار مناسبی از ژل را به لب‌های بیمار تزریق می‌کند تا به این ترتیب حجم لب‌ها را اضافه کرده و از ظاهر متناسب و زیبای لب‌ها پس از تزریق مطمئن شود. هنگامی که فرآیند درمان کامل شد، بیمار می‌تواند بلافاصله فعالیت‌های عادی خود را مجدداً شروع نماید.
  • پروتز لب: در عمل جراحی پروتز لب با استفاده از بی‌حسی موضعی یک ایمپلنت داخل لب‌های بیمار قرار داده می‌شود. به این منظور شکاف‌هایی در ناحیه بالا و یا پایین لب‌ها ایجاد می‌شود تا به این ترتیب بتوان ایمپلنت‌ها را به لب‌ها وارد کرد. ایمپلنت‌های طراحی شده به این منظور کوچک بوده و ریسمان مانند یا شبیه لوله هستند. هنگامی که ایمپلنت در محل قرار گرفت، شکاف‌های ایجاد شده بسته می‌شوند. در این مرحله دکتر سرمست تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا مطمئن گردد ایمپلنت‌ها در محل مناسب قرار گرفته و ظاهر مناسب و طبیعی برای لب‌های بیمار ایجاد شده باشد. به این ترتیب دکتر سرمست از دستیابی به نتایج درمان طبیعی و بهبود ویژگی‌های ظاهری صورت بیمار خود مطمئن می‌گردد.

بهبودی پس از عمل جراحی برجسته کردن لب‌ها


بهبودی پس از تزریق ژل و چربی بسیار کوتاه است. در این شرایط بیمار می‌تواند بلافاصله پس از تکمیل درمان فعالیت‌های عادی خود را مجدداً شروع نماید و معمولاً با محدودیت‌های حرکتی در این رابطه مواجه نمی‌شود. به هر حال، همواره ایجاد مقداری کبودی و ورم پس از درمان طبیعی است، اما این علائم می‌بایست با گذشت چند روز از تکمیل درمان برطرف شود. به این ترتیب اکثر افراد با ناراحتی اندک و ناچیز پس از استفاده این روش درمانی مواجه خواهند شد.

از طرف دیگر عمل جراحی پروتز لب به دوره بهبودی و استراحت طولانی‌تر نیاز دارد که معمولاً فقط به دو تا سه روز بهبودی قبل از بازگشت به فعالیت‌های عادی محدود می‌شود. در این شرایط همواره احتمال مشاهده ورم و ناراحتی در طول دوره بهبودی وجود خواهد داشت، اما بیمار می‌تواند برای کنترل این شرایط از داروهای تجویز شده توسط پزشک معالج خود استفاده کند.

به این مقاله امتیاز دهید

دکتر هادی سرمستمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر هادی سرمست

– متخصص گوش گلو و بینی، جراح سر و گردن، جراح پلاستیک بینی و صورت – فارغ التحصیل دوره تخصصی در مهرماه سال ۱۳۸۸ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان – دارای بورد تخصصی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *