جراحی زیبایی پلک

برخی از رایج‌ترین علائم ایجادشده به خاطر افزایش سن در پلک‌ها شامل افتادگی پلک، کاهش بافت چربی در ناحیه زیر پلک و بالای گونه و افتادگی عضله حلقوی اطراف چشم است. امروزه می‌توان از عمل جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی به‌عنوان یک روش درمان زیبایی برای رفع این مشکلات استفاده کرد.

فهرست مطالب

دکتر سرمست از عمل جراحی زیبایی پلک برای برداشتن چربی، عضله و سایر بافت‌های اضافی که باعث ایجاد پف زیر چشم و افتادگی پوست در این ناحیه از بدن شده استفاده می‌کند. در این درمان سعی می‌شود پوست و چربی بیش‌ازحد از نواحی اطراف چشم خارج نشود تا به‌این‌ترتیب امکان دستیابی به یک ظاهر کاملاً طبیعی و زیبا برای فرد پس از تکمیل درمان وجود داشته باشد. در طول جلسه مشاوره، دکتر سرمست با بیماران خود درباره بهترین روش درمان زیبایی برای رفع افتادگی پلک و پف زیر چشم صحبت خواهد کرد. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی جلسه ملاقات می‌توانید هم‌اکنون با شماره تلفن‌های 02122793025– 02122793042– 02144763110– 02144763112– 02144763113  تماس حاصل فرمایید.

دلایل ایجاد پف زیر چشم

تشکیل پف چشم را تا حدودی می‌توان در همه افراد مشاهده کرد، اما هنگامی‌که این شرایط به‌صورت یک مسئله مزمن وجود داشته باشد، پف زیر چشم و افتادگی پلک چیزی بیش از یک مسئله ناراحت‌کننده و موقتی برای فرد خواهد بود. دلایل متعدد برای تشکیل پف چشم، افتادگی پلک و سایر مشکلات مانند آن در ناحیه چشم‌ها وجود دارد.

افزایش سن می‌تواند تأثیر زیاد بر وضعیت عضلات صورت در نواحی اطراف چشم‌ها داشته و به‌این‌ترتیب اغلب می‌تواند باعث ایجاد ظاهر همیشه خسته، افسرده، یا حتی عصبانی برای فرد شود. علاوه بر گمراه‌کننده بودن ظاهر فرد برای دیگران، ظاهر خسته در آینه می‌تواند دلسردکننده بوده و تأثیرات منفی بر اعتمادبه‌نفس فرد داشته باشد.

به‌عنوان یک روش درمانی برای حل این مشکل، دکتر سرمست برای بیماران خود از جراحی پلک چشم استفاده می‌کند که در اصطلاح تخصصی به آن بلفاروپلاستی می‌گویند. پتوز مادرزادی به معنای وجود پتوز در بدو تولد می‌باشد. اگر کودکی با افتادگی مادر زادی پلک متوسط تا شدید متولد شود، ممکن است برای تکامل بینایی نیازمند درمان فوری باشد.

پتوز مادرزادی اغلب در اثر نقص در تکامل عضله بالابرنده پلک فوقانی که عضله لواتور نام دارد، اتفاق می‌افتد. اگرچه معمولاً یک اختلال مجزا می‌باشد، ولی در موارد مادرزادی، ممکن است همراه با اختلالات زیر باشد:
اختلال حرکات چشمی بیماری‌های عضلانی تومورهای پلک یا سایر تومورها اختلالات عصبی.

فرآیند افزایش سن در پلک‌ها با ایجاد افتادگی در پوست و شل شدن پلک به خاطر ضعیف شدن عضلات، از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست، و کاهش بافت چربی با نازک شدن تدریجی پوست پلک پایین شروع می‌شود. به‌این‌ترتیب هدف از بلفاروپلاستی اصلاح وضعیت بافت چربی در ناحیه صورت و از بین بردن پوست اضافی به منظور ایجاد ظاهری جوان، جذاب و زیبا برای فرد است.

انواع عمل‌های جراحی زیبایی پلک

دو نوع اصلی عمل پلک چشم عبارتند از: جراحی زیبایی پلک بالا و جراحی زیبایی پلک پایین. امروزه افراد می‌توانند از این دو عمل جراحی در کنار یکدیگر یا به صورت تنها برای درمان پف چشم استفاده کنند. درمان پف زیر چشم به این روش همچنین می‌تواند به همراه سایر روش‌های درمانی همچون لیفت ابرو یا صورت به عنوان یک برنامه درمان جامع برای جوان‌سازی ناحیه صورت مورداستفاده قرار گیرد.

هدف اصلی بلفاروپلاستی پلک پایین عمدتاً از بین بردن پف و کیسه‌های چربی تشکیل‌شده زیر چشم است، درحالی‌که هدف از بلفاروپلاستی پلک بالا اصلاح افتادگی پلک می‌باشد که در عمل می‌تواند بر احساس سایر افراد نسبت به بیمار تاثیر گذاشته و حتی برای شرایط دید عادی، محدودیت ایجاد کند. درمان پف زیر چشم با لیزر نیز یکی دیگر از روشهای غیرتهاجمی برای رفع این عارضه می باشد.

جلسه مشاوره برای بلفاروپلاستی

در جلسه مشاوره در مطب دکتر سرمست، اطلاعات ارزشمند درباره این روش درمان زیبایی و درمان پف چشم در اختیارتان قرار گرفته و به شما امکان داده می‌شود سوالات و اهداف خود در ارتباط با این روش درمانی را مطرح نمایید. در ادامه مناسب بودن این درمان برای شما مورد بررسی قرار گرفته و درباره نوع جراحی لازم جهت دستیابی به بهترین نتایج ممکن تصمیم‌گیری می‌شود.

شما می‌بایست با آماده کردن سؤالات خود و طرح آن‌ها با دکتر سرمست، از جلسه مشاوره حداکثر استفاده را ببرید. توجه داشته باشید برقراری ارتباط مؤثر با دکتر سرمست و همکاران وی می‌تواند نقش با اهمیت در دستیابی به نتایج موردنظر شما داشته باشد و به همین خاطر لازم است مطمئن شوید درباره اهداف درمان و نگرانی‌های خود به‌طور کامل در طول جلسه مشاوره صحبت کرده باشید.

افراد مناسب برای استفاده از جراحی زیبایی پلک

بهترین افراد برای این درمان بزرگسالانی هستند که از شرایط سلامتی مناسب برخوردار بوده و با مشکلات مربوط به افتادگی پوست، ایجاد پوست اضافی، پف زیر چشم یا تجمع بافت چربی در نواحی اطراف چشم مواجه شده باشند. با وجودی که اکثر افراد برای اهداف زیبایی از بلفاروپلاستی استفاده می‌کنند، بااین‌وجود در برخی شرایط افتادگی پلک بالا باعث ایجاد محدودیت در دید فرد می‌شود و به همین خاطر لازم است از بلفاروپلاستی به‌عنوان یک روش درمانی برای رفع مشکل استفاده شود.

در موارد دیگر ممکن است افزایش سن باعث ایجاد موقعیت نامناسب برای پلک پایین شده و این شرایط خشک شدن چشم‌های فرد را به همراه داشته باشد. به‌هرحال توجه داشته باشید افراد متقاضی بلفاروپلاستی می‌بایست درباره نتایج این روش درمانی انتظارات واقع‌بینانه داشته و از محدودیت‌های عمل زیبایی پلک مطلع باشند.

فرآیند جراحی بلفاروپلاستی

معمولاً، برای این عمل جراحی نیازی به بی‌هوشی عمومی وجود ندارد، هرچند از مواد بی‌حسی موضعی برای راحتی بیمار در طول درمان استفاده می‌شود. درصورتی‌که برای بیمار فقط از بلفاروپلاستی استفاده شود، بی‌حسی موضعی به همراه تزریق داروهای آرام‌بخش می‌تواند یک انتخاب مناسب برای درمان باشد.

به‌هرحال در مواردی که از این درمان به همراه سایر روش‌های درمانی استفاده شود یا بیمار تمایلی به بی‌حسی موضعی نداشته باشد، عمل جراحی بلفاروپلاستی را می‌توان تحت بی‌هوشی عمومی بر روی بیمار انجام داد. عمل جراحی پلک در مواردی که به صورت سرپایی بر روی بیمار انجام می‌شود، بطور میانگین به حدود 1 تا 2 ساعت زمان نیاز دارد.

بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین از طریق ایجاد شکاف‌های کوچک مخفی در زیر مژه‌های چشم و در داخل بافت پلک انجام می‌شود. هدف اصلی این درمان خارج کردن یا اصلاح وضعیت چربی اضافی برای هماهنگ کردن ناحیه زیر چشم‌ها و دستیابی به یک ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تر برای فرد است.

بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی پلک بالا معمولاً با برداشتن محافظه‌کارانه پوست و چربی پلک بالا همراه است و به این منظور لازم است شکاف‌های کوچک در پلک بالا ایجاد شود.

توجه داشته باشید جراحت ایجاد شده در هر دو حالت به خاطر کوچک بودن و مخفی بودن شکاف‌ها در ناحیه پلک‌ها و مژه‌ها در سطح حداقل می‌باشد. عوارض جانبی شدید در این درمان در موارد نادر مشاهده شده و به همین خاطر این روش درمانی بسیار ایمن و بی‌خطر است.

ویدیو توضیحات دکتر سرمست در مورد بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

بهبودی پس از جراحی بلفاروپلاستی

فرآیند بهبودی پس از بلفاروپلاستی به نسبت ساده است، اما بیمار می‌بایست انتظار حدود یک هفته مراقبت از وضعیت خود را پس از عمل جراحی داشته باشد. بعضی افراد در طول دوره ریکاوری ممکن است با مشکلات محدود موقت در ارتباط با خشکی چشم و ایجاد تاری دید مواجه شوند.

بخیه‌های ریز استفاده شده در این عمل جراحی معمولاً با گذشت 7 روز از درمان کشیده می‌شوند و کبودی ایجاد شده در نواحی اطراف چشم‌ها با گذشت این زمان به تدریج از بین خواهد رفت. هرگونه کبودی باقیمانده پس‌ازاین مدت معمولاً با گذشت 10 روز بطور کامل بر طرف شده و در این دوره می‌توان از لوازم آرایشی برای پنهان کردن کبودی‌های باقیمانده استفاده کرد.

توجه داشته باشید از بین رفتن بخشی از ورم ایجاد شده به زمان بیشتر نیاز دارد، اما بیمار می‌تواند نتایج اولیه درمان خود را با از بین رفتن کبودی ایجاد شده در نواحی اطراف چشم‌ها مشاهده کند. علاوه بر این مشکلات بیمار در طول دوره ریکاوری به نوع عمل جراحی انجام شده (بلفاروپلاستی پلک بالا، پلک پایین یا هر دو) و رعایت کردن توصیه‌های پزشک معالج در این مدت بستگی دارد.

 

سوالات متداول

آیا این عمل جراحی می‌تواند وضعیت چین و چروک‌های اطراف چشم را بهبود بخشد؟

عمل جراحی پلک به خودی خود برای درمان پف زیر چشم و چین و چروک‌های اطراف چشم (همچون خطوط دور چشم) طراحی نشده است، اما گاهی اوقات در صورت استفاده از این روش به همراه سایر روش‌های درمان زیبایی امکان بهبود وضعیت چین و چروک‌های اطراف چشم وجود خواهد داشت. به این ترتیب بسیاری از افراد سعی می‌کنند از این روش درمان در برنامه درمانی خود استفاده کنند تا به این ترتیب تمام علائم ناشی از افزایش سن در نواحی اطراف چشم را بر طرف نمایند.

آیا امکان استفاده از این جراحی به همراه سایر روش‌های درمانی وجود دارد؟

البته. امروزه بسیاری از افراد علاقه مند به استفاده همزمان بلفاروپلاستی با روش‌های غیر جراحی جوان سازی صورت همچون تزریق ژل هستند. به این ترتیب در اکثر مواقع از این روش‌های درمانی بطور همزمان با عمل جراحی افتادگی پلک استفاده می‌شود. علاوه بر این، همواره امکان ترکیب کردن این درمان با سایر روش‌های جراحی زیبایی برای دستیابی به نتایج مطلوب تر وجود دارد. به این ترتیب با ادغام کردن این روش‌ها می‌توان فرآیند درمان بیمار را ساده تر و اثربخش تر کرده و در هزینه‌های درمان بطور مشخص صرفه جویی کرد.

آیا عمل جراحی بلفاروپلاستی می‌تواند حلقه‌های سیاه زیر چشم‌ها را از بین ببرد؟

سیاهی دور چشم در نتیجه عوامل مختلف ایجاد می‌شود که این عوامل شامل ایجاد فرو رفتگی در ناحیه زیر چشم‌ها، سایه‌های ایجاد شده در نتیجه پف زیر چشم، آلرژی، نازک شدن پوست، و آشکار شدن رگ‌های خونی است. توجه داشته باشید عمل جراحی بلفاروپلاستی برای درمان پف زیر چشم موثر بوده و فقط می‌تواند برخی از دلایل ایجاد سیاهی دور چشم را درمان کند و تاثیری برای سایر موارد ندارد.

کدام یک از روش‌های جراحی پلک یا لیفت ابرو برای رفع مشکل افتادگی پلک مناسب‌تر هستند؟

برای بعضی از افراد دچار سنگینی و افتادگی پلک، عمل جراحی لیفت ابرو مناسب تر است. در این شرایط معمولاً افتادگی ابرو باعث افتادگی پلک بالا شده است. با این وجود در مواردی که مشکل تحت تاثیر پوست اضافی ایجاد شده باشد، معمولاً روش های جراحی پلک انتخاب بهتر در مقایسه با لیفت ابرو می‌باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *