2

اگر چه بیماران با امید بهبود ظاهر خود تحت جراحی زیبایی بینی قرار می‌گیرند، اما گاهی اوقات نتیجه‌ای نه چندان مطلوب ممکن است بدست آید. دلایلی که ممکن است سبب نارضایتی بیمار از جراحی زیبایی بینی خود شود، طیف گسترده‌ای دارد.

جراحی زیبایی ترمیمی بینی یک روش بسیار دشوار و پیچیده است که نیاز به دانش کامل از ساختار بینی دارد. دکتر سرمست، متخصص جراحی پلاستیک بینی که از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های روز برای بازسازی بینی، تغییر فرم و ایجاد یک بینی زیبا و طبیعی استفاده می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس 22793025-021 22793042-021 جهت رزرو نوبت و مشاوره با مطب دکتر سرمست تماس حاصل فرمایید.

جراحی ترمیمی بینی (ثانویه) یک عمل جراحی است که با هدف اصلاح نتیجه‌ی نامطلوب جراحی قبلی انجام می‌شود. از آنجا که به طور روزافزون جراحان پلاستیک بی‌تجربه اقدام به انجام عمل‌ جراحی بینی بیماران می‌کنند، تعداد بیماران ناراضی از نتایج جراحی زیبایی بینی، روز به روز در حال افزایش است. دکتر سرمست  متخصص جراحی زیبایی بینی هستند و در زمینه‌ی جراحی زیبایی ترمیم بینی از شهرت فراوان برخوردارند. ایشان تعداد زیادی از عمل‌های جراحی زیبایی بینی ثانویه را انجام داده‌اند. معمولاً هدف از یک جراحی ترمیمی بینی، بازگشت بینی به حالت نورمال است. به عبارت دیگر، ایجاد شکل طبیعی آن به طوری که دیگر جلب توجه نکند. در برخی موارد دکتر سرمست به طور همزمان عمل جراحی بینی عملکردی را برای کمک به امکان تنفس راحت‌تر بیمار انجام می‌دهد.

جهت بزرگنمایی کلیک نمائید.

فهرست مطالب

عمل جراحی ترمیمی بینی چیست؟


جراحی ترمیمی بینی (جراحی ثانویه بینی) یک عمل جراحی است که با هدف اصلاح نتیجه‌ی نامطلوب جراحی قبلی انجام می‌شود. از آنجا که به طور روزافزون جراحان پلاستیک بی‌تجربه اقدام به انجام عمل‌ جراحی بینی بیماران می‌کنند، تعداد بیماران ناراضی از نتایج جراحی زیبایی بینی، روز به روز در حال افزایش است. دکتر سرمست متخصص جراحی زیبایی بینی هستند و در زمینه‌ی جراحی زیبایی بینی ترمیمی از شهرت فراوان برخوردارند. ایشان تعداد زیادی از عمل‌های جراحی زیبایی بینی ثانویه را انجام داده‌اند. معمولاً هدف از عمل دوباره بینی، بازگشت بینی به حالت نورمال است. به عبارت دیگر، ایجاد شکل طبیعی آن به طوری که دیگر جلب توجه نکند. در برخی موارد دکتر سرمست به طور همزمان عمل جراحی بینی عملکردی را برای کمک به امکان تنفس راحت‌تر بیمار انجام می‌دهد.

3

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای جراحی ترمیمی بینی (ثانویه) هستند؟


کاندیدای ایده‌آل برای عمل ترمیمی بینی، فرد سالمی است که از نتیجه‌ی جراحی قبلی خود رضایت نداشته باشد. زمان جراحی ترمیمی باید در حدود یک سال پس از عمل جراحی قبلی باشد. اگر چه بیماران ممکن است بخواهند عمل جراحی ثانویه را فوری انجام دهند، اما داشتن صبر و شکیبایی اهمیت زیادی دارد. دادن زمان کافی برای فروکش کردن کامل تورم بعد از عمل، به جلوگیری از اشتباه در جراحی کمک خواهد کرد.

بیمارانی که از جراحی زیبایی بینی قبلی خود نتیجه‌ی نامطلوبی بدست آورده‌اند، اغلب احساس ناراحتی و نارضایتی از ظاهر بینی خود دارند. این بیماران ممکن است احساس خجالت و یا ناامنی عاطفی داشته باشند. علاوه بر این، ممکن است در تنفس با مشکل مواجه باشند. به این دو دلیل ( زیبایی ظاهری و تنفس راحت) است که تصمیم برای انجام یک عمل جراحی ترمیمی بینی بسیار مهم است. دلیلش این است که هر زمان که بینی تحت جراحی قرار می‌گیرد، احتمال کسب یک نتیجه‌ی رضایت‌بخش کاهش می‌یابد. بسیاری از بیمارانی که توسط دکتر سرمست تحت جراحی ترمیمی بینی قرار می‌گیرند، از نتیجه‌ی عمل خود بسیار راضی هستند و احساس بهتری در مورد فرم بینی خود و اعتماد به نفس بیشتری نیز دارند.

مشاوره‌ی اولیه قبل از جراحی ترمیمی بینی 


دکتر سرمست مایل به صرف زمان زیادی با بیماران خود برای جراحی زیبایی بینی ترمیمی هستند تا بتوانند شناخت کافی و اطلاعات لازم را کسب کرده و نیز معاینه‌ی دقیق بینی از داخل به خارج را انجام دهند. با انجام یک معاینه‌ی کامل، ایشان دقیقاً مناطق مشکل‌دار بینی را شناسایی کرده و یک برنامه‌ی جراحی منحصر به فرد را برای عمل جراحی ترمیمی (ثانویه) بیمار تهیه می‌کنند. برای این منظور، تصاویر لازم گرفته شده و یک تصویر کامپیوتری از بینی بیمار تهیه خواهد شد. دکتر سرمست مایل هستند که بیمار را در روند تصمیم گیری دخیل کنند، زیرا معقتدند که بیمار و پزشک باید با هم موافق و هماهنگ باشند. سپس ایشان مراحل عمل جراحی، بی‌هوشی و دوره‌ی بهبودی را با بیمار مرور و بررسی خواهند کرد. در نهایت، مسئول هماهنگ کننده‌ی درمان و مراقبت از بیمار، زمان‌بندی و برنامه‌‌ی درمان را برای بیمار توضیح خواهد داد.

مراحل جراحی ترمیمی بینی 


عمل جراحی زیبایی بینی ثانویه از لحاظ فنی می‌تواند روشی بسیار چالش برانگیز و پیچیده باشد. دکتر سرمست همیشه با یک برنامه‌ی جراحی از قبل تعیین شده وارد اتاق عمل می‌شوند. ایشان معمولاً در طول مشاوره، این برنامه را با بیمار درمیان می‌گذارند. در این برنامه، ایشان در مورد وضعیت خاص غضروف سپتوم، استخوان‌های بینی، پل و غضروف نوک بینی برای بیمار توضیح می‌دهند. همچنین در مورد این که از کجا غضروف لازم را می‌گیرند، مثلاً از سپتوم، گوش، یا هر کدام از مناطق دیگر، به بیمار اطلاع خواهند داد. در اکثر موارد، دکتر سرمست عمل جراحی ثانویه را به صورت باز انجام خواهند داد. به این ترتیب، ایشان می‌توانند تمام ساختارهای بینی را با وضوح بیشتری تصویربرداری کرده و ساختار بینی را بازسازی کنند.

دوره‌ی بازیابی بعد از جراحی ترمیمی بینی


بازیابی بعد از جراحی ترمیمی (ثانویه) بینی توسط دکتر سرمست، بسیار کمتر از حد انتظار بیماران ناخوشایند است. بیمار ممکن است گاهی اوقات فشار خفیفی را بر روی بینی خود احساس کند. احساس درد در داخل بینی بسیار نادر است. گاهی اوقات، اگر گرافت غضروف از گوش گرفته شده باشد، بیمار ممکن است مقداری درد خفیف را در آن منطقه داشته باشد که معمولاً با داروی ضد درد تجویز شده برطرف خواهد شد.

دکتر سرمست روز بعد از عمل، بیمار را ویزیت کرده و از وضعیت نورمال بیمار اطمینان حاصل خواهد کرد. در روز پنجم بعد از عمل ترمیمی، گچ محافظ از روی بینی بیمار برداشته می‌شود. تا این زمان اکثر تورم اطراف چشم فروکش خواهد کرد. اکثر بیماران در روز ششم بعد از عمل، قادر به بازگشت به کار خواهند بود. حدود دو سوم از تورم تا هفته سوم برطرف خواهد شد. تا ماه ششم، حدود 90 درصد از تورم بینی رفع شده و حدود 99 درصد از تورم ظرف یک سال از بین خواهد رفت. اگر بیمار دارای پوست ضخیم بینی باشد، ممکن است در حدود 12-18 ماه کل تورم و اِدم برطرف گردد.

سؤالات متداول 


انجام یک جراحی ترمیمی بینی چه مدت طول می‌کشد ؟

جراحی ثانویه‌ی بینی در حدود دو تا سه ساعت به طول می‌انجامد.

دکتر سرمست برش‌های جراحی را در چه قسمتی از بینی انجام می‌دهد؟

از آنجا که دکتر سرمست معمولاً جراحی زیبایی بینی ثانویه را از طریق روش باز انجام می‌دهد، برش را در کلوملای بینی یا همان “ستون” بین سوراخ‌های بینی انجام می‌دهد. این برش کاملاً بهبود می‌یابد و پس از بهبودی بیمار بعد از جراحی ترمیمی، غیر قابل مشاهده خواهد بود.

درد جراحی ترمیمی بینی تا چه حد است؟

در اکثر موارد، بیمارانی که تحت جراحی ترمیمی بینی قرار می‌گیرند، درد بسیار زیادی را تجربه نخواهند کرد. اگر دکتر سرمست گرافت غضروف را از گوش بگیرد، ممکن است مقداری درد و ناراحتی وجود داشته باشد. ایشان داروهای ضد درد را برای رفع ناراحتی جزئی گوش تجویز خواهند کرد.

چه مدت پس از جراحی ترمیمی بینی می‌توان کار و فعالیت‌های خود را از سر گرفت؟

اکثر بیماران می‌توانند حدود شش روز پس از جراحی بینی ترمیمی به محل کار یا تحصیل خود بازگردند. جالب است بدانید که اگر جراحی ترمیمی بینی به خوبی انجام شده و فرم بینی شما به حالت طبیعی برسد، بسیاری از افراد متوجه نخواهند شد که که شما عمل جراحی انجام داده‌اید.

چه مدت بعد از جراحی ترمیمی بینی می‌توان ورزش کرد؟

بسیار مهم است که به مدت سه هفته بعد از عمل جراحی بینی ثانویه خود از ورزش کردن اجتناب کنید. ورزش در طول دوره‌ی بهبودی اولیه، باعث می‌شود که بینی شما بیش از حد متورم شده و دوره بهبودی شما طولانی گردد.

چه زمانی می‌‌توان بخیه‌ها را کشید؟

بخیه‌های کلوملا در روز پنجم بعد از عمل، برداشته می‌شود. دکتر سرمست از بخیه‌های بسیار کوچک و کمرنگی استفاده می‌کنند که قابل جذب هستند. این به این معنی است که بخیه‌ها نیازی به کشیدن ندارند و بنابراین هیچ‌گونه دردی را ایجاد نمی‌کنند.

آیا بیمه به پرداخت هزینه‌های جراحی ترمیمی بینی کمک می‌کند؟

بسیاری از بیمارانی که برای جراحی ترمیمی بینی به دکتر سرمست مراجعه می‌کنند، دچار انسداد و گرفتگی بینی هستند. در اکثر موارد، این بیماران بخش زیادی از نوک بینی خود را به منظور باریک کردن بینی برداشته‌اند. بیمه ممکن است بخشی از عمل جراحی را که برای بهبود عملکرد بینی انجام می‌شود، تحت پوشش قرار دهد.

هزینه‌ی جراحی ترمیمی بینی چقدر است؟

هزینه‌ی دقیق آن در جلسه‌ی مشاوره‌ی شما مطرح خواهد شد.

به این مقاله امتیاز دهید

دکتر هادی سرمستمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر هادی سرمست

– متخصص گوش گلو و بینی، جراح سر و گردن، جراح پلاستیک بینی و صورت – فارغ التحصیل دوره تخصصی در مهرماه سال ۱۳۸۸ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان – دارای بورد تخصصی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *